Vliering in schuur.

Cabanaz

  • #1
Heren,

Ik ben van plan om een vliering te maken in mijn schuur.

De vliering wil ik 260cm overspannen en 160cm breed maken. Ik wil balken van 44x94 gebruiken met h.o.h. maat 200mm, ik was van plan om 1 balk tegen de wand te schroeven en daar de liggende balken op te leggen. Er komen geen super zware spullen op.

Zou dit stevig genoeg zijn?

Ik hoor het graag!

Balkenschuif ken ik maar ik vindt het een klote website.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Dus omdat je het een vervelende website vind moeten wij het maar opzoeken? :denk:

Je balkafmeting is te klein. De hoh kan groter, dan kosten de balken minder.
 

Cabanaz

  • #3
Dank voor je bericht, wat zou een goede balkmaat zijn? En dan h.o.h. afstand van 40cm of 60cm.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4

Cabanaz

  • #5
De balken schuif geeft belachelijke maten aan. Bij mij op het werk maken ze daken van 2 bij 3tjes maar je met 4 man op kan lopen (met een overspanning van 275cm). Dan vindt ik het een beetje lastig te geloven dat ik balken nodig heb van 3 keer zo dik. Heeft er iemand ervaring mee?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Voor een bergzolder soms wel. Ik geef altijd het advies een bergzolder toch uit te voeren als een normale vloer. Dat is soms wat overkill, maar het scheelt toch niet veel.

Dat dak op je werk is uitgerekend door een constructeur? Of is je argument dat het niet instort? We hanteren hier graag de Nederlandse normen.
 

Cabanaz

  • #7
Nee dat dat is uitgerekend door een constucteur. Ze maken er zo 10 per dag dus dat moet wel veilig zijn natuurlijk.
 

Cabanaz

  • #8
De maten die de balkenschuif doorgeeft heeft mij leverancier niet eens, de maten die zij doorgeven heb ik ook nog nooit standaard in de winkel gezien,

Als ik balken gebruik van 69 x 194mm een h.o.h. afstand aanhoud van 610mm dan plaats ik dus 3 balken zodat er precies een plaat underlayment op kan. daar zullen deze balken toch wel geschikt voor zijn.

Dankjewel trouwens Ijkenhout voor je reacties.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu