Hogedrukspuit - lullig straaltje

MagicOnion

  • #1
Hallo,

Ik was lekker met de hogedrukspuit bezig toen er opeens nog maar een lullig straaltje uit kwam. Hij zoemde nog wel maar er kwam geen druk op de spuit.

Het is een relatief oud beestje (type Kärcher 695) en heb de kappen eraf gehaald en zag dat de schakelaar een beetje vochtig was en naar oude vis ruikt. Nou weet ik niet of de schakelaar meer doet dan alleen aan/uit, want hij gaat nog wel aan.
Tevens kost deze schakelaar bijna evenveel als een nieuwe hogedrukspuit.

Heeft het zin om de spuit nog meer uit elkaar te halen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr.
Jesse
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welke schakelaar doet het wel, de hoofdschakelaar of de schakelaar binnenin of allebei?
 

MagicOnion

  • #3
Hij doet het weer!
Had een tip gelezen om WD40 in de inlaat te spuiten, en dat heeft een prima resultaat opgeleverd.
Aan de schakelaar lag het in ieder geval niet.
Dank!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De overdrukbeveiliging is blijven hangen, komt meestal door kalk.
De hogedrukslang van de machine verwijderen en de machine even laten draaien zodat het water eruit is.
Is ook tegen bevriezing goed.
 

Henk E

  • #5
@ jan
Zou je het ook nuttig vinden om hem voor de winteropslag dit met WD 40 in te spuiten en dan wegzetten?
Of zal dit niet gunstig zijn voor de inwendige delen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat doe ik elk najaar, tijdens het leeglopen wat wd40 in de wateraansluiting spuiten, dus met draaiende motor.
 

Henk E

  • #7
Deed het ook maar ik had mijn twijfels of het wel zo goed zo zijn voor de rubbers - kleppen en aluminium, vandaar mijn vraag.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Mijn hogedrukspuit gaat al meer dan 30 jaar zo mee.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu