Verwijderen van stickers op kunststof kozijzen

JannekeK leve

  • #1
Hallo,

ik heb onlangs mijn eerste huis gekocht! Erg leuk!
Er zaten bruine kunststof kozijnen aan de buitenkant wat de sfeer van het huis niet echt beter maakt.
Ik heb het groen gemaakt maar ben vergeten de afplakstrips direct weg te halen met gevolg dat alles er nu op gekleefd zit.

Ik heb geprobeerd met een schuurspons en warm water met allesreiniger het schoon te maken maar dit lukt niet echt. Sommige stukken worden redelijk schoon, andere stukken krijgen vieze zwarte vlekken.

Hoe kan ik dit nu verwijderen zonder het kunststof aan te tasten??

Alvast bedankt voor de tips!!

Groeten Janneke Kleve
 

Pepjo

  • #2
Zit de kleefstof op het glas ? Dan kun je gewoon stickerverwijderaar gebruiken. Verkrijgbaar bij verfzaak en waarschijnlijk ook bouwmarkt.

Netjes opbrengen, dan kan er weinig misgaan.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Of probeer wasbenzine op keukenpapier.

Matige hoeveelheden gebruiken, om te voorkomen dat het op het kunststof lekt.
 

JannekeK leve

  • #4
Nee er zit geen kleefstof op het glas, dat kreeg is eraf met erg warm water en allesreiniger, maar als ik dat op het kunststof gebruik krijg ik vieze zwarte vlekken. Kan ik die stickerverwijderaar gebruiken op de kunststof kozijnen? Of anders wasbenzine?

Dank je voor de reacties!!
 

VeroNL

  • #5
Stickerverwijderaar kun je voor kunststof kozijnen gebruiken (ervaring).
Voor alle zekerheid van tevoren even testen op een onopvallende plek.
 

EdP

  • #6
Er bestaan soorten kunststof die worden aangetast door stickerverwijderaar, dus ga heel voorzichtig te werk. Als het met wasbenzine al lukt dan zou ik daar de voorkeur aan geven.
 

Williewortel

  • #7
Let op ook sommige kunststoffen gaan niet samen met wasbenzine. acryl ramen (wat vroeger nog wel als voorzetraam werd gebruikt) gaat craquleren als je het buigt NADAT er wasbenzine op is geweest.
 

H@ns

  • #8
Probeer het eens met boter
:shock:
Boter?! Ja boter, daarmee krijg je de meest akelige stickerresten van allerlei producten af
:P
 

Chemie

  • #9
Stuur me even een PB, ik kan en mag op dit forum geen reclame maken van producten en of bedrijven.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
U mag zelf ook een PB sturen :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu