Verven op glas

Yali

  • #1
Op het zwembad hebben wij het idee gehad om het stookhok eens op te vrolijke met vrolijke schilderingen.
Maar nu stuit ik dan wel op een probleem. Namelijk het schilderen op glas. Met welke verf kan dat het makkelijkste?? Moet er een ondergrond onder????
Het liefste zouden we het met de betonverf doen die we gebruiken voor de muren, maar is dat mogelijk??

Oja we gaan verven op enkel glas.

Wie kan me hiermee helepn.

Alvast bedankt voor het antwoordt.

Groetjes Simone
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Er bestaat glasverf die ook wordt gebruikt om glas in lood imitatie te maken. Kant en klaar of in poedervorm. Deze producten kunt u in de goed gesoorteerde hobbywinkel verkrijgen.

U behoeft geen ondergrond aan te brengen. Wel zeer goed ontvetten. Hoe lang de levensduur van de glasverf in deze is weet ik niet: in een zwembad met chloordampen kan dit natuurlijk wel van invloed zijn.

Betonverf is dus voor beton, maar niemand die u verbiedt het op glas te gebruiken.
 

Yali

  • #3
Ja dat zou een mogelijkheid zijn voor binnen waarschijnlijk. Maar dit is voor een buitenbad en de ramen zijn ook buiten.
We hebben nu de ramen eerst geschildert met unigrundbund en daarna met de betonverf. Dit raadde de schilder hier in het dorp aan.
Het is een raamoppervlak van zeker 7 vierkante meter.

In ieder geval bedankt voor het antwoordt. En als het klaar is zal ik het jullie laten zien.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Indien u wat specifieker omschrijft kunnen wij wat toegesplitster antwoord geven:

Dus: buitenbad, 7m2 enzovoorts.

Succes in inder geval met uw project...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu