Vervangen trommelveren AEG bovenlader

Maira

  • #1
Heeft iemand de gebruiksaanwijzing om de veren zelf te vervangen?
Het lukt mij niet.

Dank.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welke veren, die van de ophanging van de kuip of van het deksel van de trommel ?
 

Maira

  • #3
Het gaat om het vervangen van 2 veren van het deksel van de trommel.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Lekker karweitje :?

Ik kijk altijd eerst bij een kringloopbedrijf of een witgoedzaak of er een gebruikte trommel met veren te koop is.

Lukt dat niet de klep van het deksel verwijderen door de holle klinknagels uit te boren.
De veren vervangen en de klep opnieuw bevestigen d.m.v. van rvs bolkopschroeven, torx of inbus.
De bolkop aan de binnenkant en de moertjes aan de buitenkant anders beschadigt het wasgoed.
 

Maira

  • #5
Dus eigenlijk kan ik het niet zelf :(. Dan maar opzoek naar een 2e hands trommel.
 

Martien 59

  • #6
Aeg turnamat trommel

Als je het ooit gedaan hebt is het een fluitje van een cent de veren vernieuwen de klep van de trommel
heb je geen seciaal gereedschap voor nodig schroevendraaier en twee hamertjes

Ik heb hier zelfs nog wel trommels liggen van een turnamat
 

Maira

  • #7
:D En waar is hier?
 

Martien 59

  • #8
Jan je hoeft helemaal niets uit te boren als je de veertjes vervangt
er zijn vele wegen naar rome wat een hoop werk voor een beetje
 

Martien 59

  • #9
Aarle rixtel
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Je hebt gelijk wat het boren betreft, het kan zo ook maar dat m.i. niet weggelegd voor een onervaren klusser op dat gebied.
Daar moeten we op het forum rekening mee houden, als klussers iets weten stellen ze hier geen vraag :wink:
 

Martien 59

  • #11
Maira als je de oogjes van het dekseltje een heel klein beetje openbuigt met een schroevendraaier en je doet de klep helemaal open dan zie je een gleufje en kun je er de veertjes zo indoen dan deksel beetje dicht en de gleufjes weer dicht buigen
zo gepiept
het wijst zich zelf
 

Maira

  • #12
Aanstaand weekend maar eens kijken of ik zo goed kan piepen. :)
Dank jullie voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu