Nieuw onderwerp Reageren
RichardO

RichardO op 18 November 2019, 14:37   Vervangen luchtverwarming + CV
Hallo allemaal,

Even een situatieschets vooraf. WIj hebben een vrijstaand huis gekocht waar de aangrenzende garage van is omgebouwd. De garage heeft een verdieping (begane + eerste).

De woning wordt vanaf de eerste verdieping verwarmd door een direct gestookte (gas) luchtverwarming.

Het huis krijg warm water door de CV (gas) die staat opgesteld in de garage. Deze levert tevens warmte door radiatoren in de garage woning.

Nu heb ik dus twee verwarmingen in een huis. Ik wil hier graag vanaf.

Beide apparaten (CV garage + luchtverwarming) lopen technisch op hun einde (leeftijd).

Ik zou graag energie zuiniger gaan investeren. HIerbij loop ik tegen het feit dat de installateurs veelal van n aparat veel weten, maar een totaaloplossing lastig te krijgen valt.

Zo zou ik graag zonnepanelen plaatsen. De garage CV vervangen door een warmtepompboiler. Warm water wordt nu dus geleverd door de boiler. En de stroom gecompenseert door de zonnepanelen.

HIet liefste zou ik indirect gestookt gaan gebruiken voor de luchtverwarming, maar deze kan volgens mij niet aangesloten worden op de boiler.

Verwarming in de kamers van schuur moet ik ook nog beoordelen. Mogleijk elektrisch.

Kan iemand mij de richting opwijzen?

Bedankt Smile

Klusservice Klusidee
Klusservice Klusidee

Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen

Jackd

Veluwe
Jackd op 18 November 2019, 21:38  
En HR-ketel kan zowel de nieuwe lucht-warmtewisselaar voeden, de huidige radiatoren en voor warm water zorgen.

Dat spaart een boel geld uit.
Van dat geld kan je eventueel extra zonnepanelen plaatsen.
Marcn88

Twente
Marcn88 op 19 November 2019, 18:44  
Dit icm een kanalenverwarmer als u de luchtverwaeming in stand wilt houden, of als u gaat verbouwen/renoveren voor vloerverwarming gaan dit is ook toekomstbestendiger dan luchtverwarming aangezien dit op hoge temperatuur gestookt moet worden
Naar boven
Nieuw onderwerp Reageren
Pagina 1 van 1

Klusadvies: Vervangen luchtverwarming + CV

Klusadvies: Vervangen luchtverwarming + CV
Gerelateerde onderwerpen Reacties Laatste Bericht
Geen nieuwe berichten Oude luchtverwarming moderniseren of vervangen door CV 21 19 April 2016, 07:48
Brink SWB Hr Luchtverwarming 1 15 December 2010, 19:34
Hete luchtverwarming 3 23 December 2008, 19:55
Geen nieuwe berichten Luchtverwarming brink B-10 HRD 6 08 December 2012, 17:33
Geen nieuwe berichten Luchtverwarming en Vloerverwarming 19 07 September 2012, 22:32
Vervanging luchtverwarming 2 04 November 2005, 23:45
Verwarming en luchtverwarming 3 06 Oktober 2010, 20:44
Geen nieuwe berichten Luchtverwarming en boiler moderniseren 1 13 Februari 2017, 21:33