Vervangen inlaatventiel van een 2 jaar oude indesit XWE71683

Z73c240

  • #1
Beste allemaal,

Mijn wasmachine gaf een H2O error. Ik heb de machine van de stroom afgehaald, losgekoppeld van het water en gekeken of er voldoende druk op de kraan zat (wat gelukkig zo was).

Google leerde me een reset uit te voeren, wat helaas ook niet het gewenste resultaat gaf dus het vermoeden is een defect inlaatventiel. Nu eerst op jacht naar een Ohm meter om de weerstand door te meten. Als dit onderdeel inderdaad stuk is zal ik hem vervangen.

Weet iemand welk type ik moet bestellen?
En moet het een origineel zijn of kan ik voor een goedkopere variant gaan?

Alvast bedankt voor de hulp,

Margreet
 

Dsterk

  • #2
Is hij al ruim 2 jaar oud of bijna? check anders de aankoopbon even, als je nog net binnen garantie zit kan ej beter een monteur bellen.
Je hoeft geen origineel te kopen, als er goedkopere vergelijkbare ventielen te vinden zijn. demonteren en bij een onderdelenshop langsgaan of de gegevens die op het ventiel staan invoeren op google helpt vaak wel om de juiste te vinden.
 

Z73c240

  • #3
Dank je wel voor je reactie!
hij is ruim 2 jaar oud helaas...en natuurlijk kan ik gewoon een monteur bellen, maar eigenlijk vind ik dat ik hem zelf moet kunnen repareren :lol: .

Ik zit nu te googelen, de fabrikant heeft dit type niet meer in collectie en ik kan online helaas ook geen info vinden over het type nr dat op het betreffende ventiel zit...vandaar mijn vraag.

iemand tips welk ventiel ik het beste kan bestellen?
het zou sowieso een 2 voeding recht en dik type moeten zijn om te passen..

alvast dank!

Margreet
 

Dsterk

  • #4
;-)dat monteur bellen bedoelde ik voor als je nog garantie had, dan mag je het niet zelf doen omdat anders de garantie verloopt en binnen garantie had de monteur hem gratis vervangen. Nu je buiten de garantie zit snap ik dat je hem zelf wil repareren.
Ik denk dat je eerst dat ventiell moet doormeten zoals je van plan was, is het dan stuk dan demonteer je hem en dan kan je zien welk typenr e.d. erop staan. Tenzij hier een monteur van dit merk zit betwijfel ik of iemand je uit zijn hoofd kan vertellen welk ventiel je moet hebben.
 

Dsterk

  • #5
Is het nog gelukt?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu