Vervangen dimmer ivm ledjes

Baziz

  • #1
Beste mensen ik heb 5 halogeen spotjes vervangen door dimbare ledjes. Nu loop ik tegen een probleem aan dat de dimmer een zoemend geluid maakt en de knop warm wordt. Ook hoor ik de trafo die geplaatst is op een verlaagd plafond zoemen wanneer de ledjes gedimd worden.

Nu wil ik deze dimmer vervangen door een moderne exemplaar echter weet ik niet zeker wat voor dimmer ik moet aanschaffen. Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen.
Het betreft 5 12 volt ledjes van 5 watt per stuk die aangesloten zitten op een trafo waarvan ik de eigenschappen niet weet omdat het er naar uitziet dat ik het plafond zal moeten slopen om er bij te kunnen.

De wandcontactdoos met de dimmer heb ik open gemaakt maar hier staat helaas geen enkele informatie op vermeld.
Moet ik nu een dimmer hebben die 220v dimt of juist 12v dimt omdat er een trafo achter zit?
Verder heb ik gezien dat er speciale led dimmers zijn, echter functioneert de traditionele dimmer die ik nu heb ook al is het met een zoem en warmte probleem. Heeft het in dit geval met de ledjes achter een trafo zin om een speciale led dimmer aan te schaffen?

Alvast hartelijk dank voor de hulp.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu