Verticuteermachine start niet meer.

Wim_d

  • #1
Hallo,

Misschien kan iemand hier mij helpen. Ik heb een verticuteermachine die altijd perfect gelopen heeft, maar nu wil hij niet meer starten.

Als ik benzine rechstreeks bij luchtinlaat inspuit draait hij wel even. Dus volgens mij is het een probleem met de benzine toevoer. Ik heb een carburator die heel hard lijkt op deze: https://www.techniekwebshop.nl/brig...MIxfHOsN_05QIVAeh3Ch28_AdVEAQYAiABEgLVEPD_BwE. Ik heb de carburator al eens opengedaan, maar alles lijkt zuiver te zijn binnen in. Wat kan ik nog doen om deze terug aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welke benzine zit er in en hoe oud is die ongeveer?
 

Wim_d

  • #3
Is 98 en is ongeveer 2 weken oud. Als ik dezelfde benzine uit de tank in de carburator spuit, draait de motor wel even. Alleen als mijn spuit leeg is, dan stop hij met draaien. Dus ik denk dat hij geen benzine uit de tank haalt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dikke kans dat de sproeier verstopt zit, die even schoonmaken.
 

Wim_d

  • #5
Ik heb alle gaatjes die ik vond even uitgeblazen met een compressor. Kan ik dit nog op een andere manier schoonmaken? En hoe herken ik de sproeier?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Messing schroef (sproeier) bovenop ook los gehad en doorgeblazen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Draai eerst de schroef bovenop bij de rode pijl eruit en blaas de opening schoon, ik spuit er altijd wat wd40 in en laat dat een half uurtje intrekken.
Tel het aantal slagen om de goede instelling terug te krijgen, de slagen tellen als de schroef vast aangedraaid zit is niet nodig.
Bij de andere pijl het messing stukje doorblazen.

 

Henk E

  • #10
Als alles schoon is dan kan het de membraam wel eens zijn, deze willen nog wel eens lek raken.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Dat kan idd. ook maar ik maak het zelden mee.
Eerst controleren of de schroefjes van het dekseltje wel vast zitten.
 

Wim_d

  • #12
Ik heb er zonet nog een hele tijd zitten mee spelen. Ik heb alle kanaaltjes doorgespoten met wd40 en die lijken mij allemaal open. Het schuim van de wd40 komt er toch telkens aan de andere kant uit. Ik heb wel gemerkt, dat als ik het kleine bakje in de benzinetank vul. Dan draait hij een tijdje, tot als da kleine bakje leeg is.

Het probleem is dus het bijvullen van het lege bakje. Iemand enig idee wat daar de oorzaak nog van kan zijn?

Hoe werkt dit eigenlijk, want er zit nergens een pompje of dergelijk op.



 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
De benzine wordt d.m.v. vacuüm in de voorraadkamer gezogen.
De zeef in het pijp dat in de tank gaat is wel schoon?
Er zou ook valse lucht aangezogen kunnen worden b.v. een lekje in de membraan hoewel dat weinig voor komt.
 

Henk E

  • #14
Ik denk toch dat het membraan lek of te stug wordt, ( dit is dat zwarte rubberen vel wat op de foto's 1 en 2 is te zien)
Merk / type noteren en bij de dealer een nieuwe halen,of via internet bestellen.
Zoek op Google op "briggs stratton membraan carburateur" ze kosten ongeveer €4,36.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu