Verschil tussen betonplex?

Dries vraagt zich af

  • #1
Beste,

Mijn aanhangwagen is dringend aan nieuwe platen toe! De afmetingen zijn 250cm x 125cm. Nu zie ik op een site platen staan die veel goedkoper zijn dan in andere winkels.

commerciele link verwijderd - mod

Bestaat hier een verschil in kwaliteit in? Mijn aanhangwagen staat binnen, en wordt niet zo intensief gebruikt. Ik vraag me af als ik beter wat meer betaal voor goede platen zodat deze nog 10tallen jaren hierop kunnen liggen, of dat dit niet uit maakt.

En wat zijn dan de goede platen voor dergelijke projecten?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Groeten,
Dries
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen. We doen hier echter niet aan productbeoordelingen.

Je zou de winkel kunnen vragen hoe lang die platen meegaan in een aanhanger. Het beste kan je de zijkanten sealen.
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #3
Betonplex is niks anders dan multiplex platen met een coating. Er zijn idd kwaliteitsverschillen, maar je moet bij goedkopere betonplex platen vooral kijken naar het gebruikte hout.

Betonplex zou eigenlijk een duurzame multiplex houtsoort moeten zijn (bijv. okoumé) maar bij die goedkopere betonplex platen is vaak ander hout gebruikt. Ik ben wel eens betonplex platen met een basis van vuren tegengekomen. Niet iets wat je in je aanhanger zou willen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu