Verlaagd plafond met aluminium schroten verwijderen.

Stefanus

  • #1
Hallo, ik wil mijn verlaagde plafond (volgens mij van luxalon) met aluminium schroten tijdelijk loshalen om boven het verlaagde plafond te werken maar ik kan nergens een plaats vinden om het geheel los te halen. Weet iemand hoe zo'n plafond gesloten wordt en waar ik dus zou kunnen beginnen met openen?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Is dit met aparte veren tussen de schroten?
Dan kan je de veren ertussenuit trekken en dan de schroten van de haken afbuigen.
 

Stefanus

  • #3
Beste Ron 123, bedankt voor je reactie. Er zitten wel smallere strips tussen de bredere lamellen maar deze zijn ook van aluminium. Die zou ik verbuigen als ik ze er tussenuit haal en ik wil het plafond graag in de oude staat terugzetten als ik klaar ben.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #4
Normaal gesproken zitten die er gewoon tussen geklemd en moet je ze zonder verbuigen tussenuit kunnen trekken.
De zijkanten van de schroten zijn bol en de zijkanten van de veren zijn hol.
Als het goed is veren beide kanten in bij het ertussenuit trekken.
 

Stefanus

  • #5
De smalle strips zitten vast en krijg ik niet tussen de bredere delen uit. Volgens mij zitten ze op dezelfde plaatsen vast als de bredere delen en daar is er geen beweging in te krijgen.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #6
Lijkt dit op jouw systeem?
Het is iig wat ik bedoel.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #7
Beschrijving op deze site (helaas niet meer werkend)
 

Stefanus

  • #8
Beste Ron,

Je had toch gelijk, tijd verstreek geduld afgenomen en kracht toegenomen. Toen kwamen de veren er dus toch tussenuit. Was gewoon te voorzichtig want was bang dat ik wat zou beschadigen. Werk gedaan en alles zit weer op zijn plek. Erg bedankt voor je tips want zonder had ik nooit een begin weten te maken.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #9
:prima: en bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu