Verhoogde border tegen verhoogde schutting (met zeil)?

LaEm

  • #1
Beste allen,

We wonen sinds een jaar in ons huis met tuin. Tijd om de tuin aan te pakken! We hebben aan de achterkant van de tuin een schutting. Hier stonden dode Coniferen die intussen verwijdert zijn. Graag wil ik hier nu een verhoogde border plaatsen.

Probleem/vraag: ik zou graag het onderste gedeelte van de schutting als achterkant van de verhoogde border gebruiken (om meer ruimte te hebben).

Uit eerdere posts begrijp ik dat je moet opletten met schimmel en rottend hout maar er ligt nu ook al dik zeil tegen de schutting aan. Ik wil toch niet hoger gaan dan de houten planken aan de onderkant van de schutting. Kan ik simpelweg het zeil tot die rand omhoogtrekken en er gelijk aarde tegenaan scheppen? Of is dit nog steeds gevoelig voor rotten?

Verder begreep ik ook uit eerdere posts dat je moet opletten met te veel druk tegen de schutting. Zal dit ook een probleem zijn als ik maar 20cm ofwel 2 lagen stapelblokken de hoogte in ga?

Details schutting:
- De schutting is heel stevig in de grond verankert. Er liggen metalen staven onder de tegels (zeker 2 meter lang, richting het huis)
- De tuin van de achterburen ligt zeker 50cm lager (zij wilden niet ophogen een aantal jaar geleden, blijkbaar)
- Het huis en de tuin bevinden zich op venengrond
- De gewenste verhoogde border zal 7m breed, 40-50cm diep en 20cm hoog zijn en in het midden t.o.v. de schutting geplaatst worden (links en rechts dus vrije ruimte)

Dit is de schutting. Ik zal nog een rij tegels weghalen.



Dit is de linker hoek, om te verduidelijken hoe de houten plank vast zit:


Dit is ingezoomd op de houten plank onder aan de schutting:



Ik hoor super graag jullie input en reacties! :-)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Niet verstandig. Eerst een muurtje maken voor de schutting.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu