Verf verwijderen van buitenmuur

Winnie_805

  • #1
Ik heb een buitenmuur die opnieuw moet geverfd worden. De afgebladderde delen heb ik al verwijderd maar er zit nog redelijk veel verf vast op de stenen.

Is het nodig alles te verwijderen of kan ik de nieuwe laag erover doen (na eerst de stenen te hebben schoongemaakt zodat de verf hecht).
Heeft iemand raad wat betreft waterafstotende produkten voor de definitieve verflaag te plaatsen?
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Neen, het is niet nodig er ALLES af te halen, op voorwaarde dat de resterende verf er nog degelijk op hecht en inderdaad proper wordt gemaakt. Omdat je geconfronteerd zult geraken met inzuigverschillen moet je eerst een impregnatie/fixatielaag plaatsen alvorens te beginnen schilderen.

Ik kan je een systeem aanraden waar je minstens 10 jaar niet naar hoeft om te kijken, ik spreek uit ervaring, het zijn geen loze beloften, maar het is wel merkgebonden... maar ik hoop dat de moderator mij dit zal vergeven!
  1. Onder hoge waterdruk alles eens goed afspuiten.
  2. Preventief tegen mos en algengroei en microsporen : RZ96, drie dagen laten drogen en terug afspuiten met hogedrukreiniger.
  3. Plaatsen van impregnatie-/fixeerlaag: Pegafix.
  4. Een dikke laag Murfill (elastische ademende waterdichte gevelcoating) in gewenste afwerkingskleur.
  5. Afwerken met één laag Paracem (acrylaat muurverf) in gewenste afwerkingskleur.
Alle producten zijn van Mathys-Rustoleum.

Maar andere verfmerken zoals Sigma, Sikkens enz hebben dito systemenen zullen zeker evn goed zijn.
Maar dit is het systeem waar ik dus de meeste ervaring mee heb en ook weet wat het waard is. :wink:
 

Winnie_805

  • #3
Bedankt voor de info Mw!
Ik ben al bezig met stap 1.

Onder hoge druk komt de verf hier en daar los en als ik blijf spuiten misschien op den duur wel overal. Maar dat hoeft niet verondel stel ik?

Geen probleem als ik de waterafstotende produkten en verf op een muur zet die half baksteen / half nog met vasthangende verf bedekt is?

Tnx!
winnie de verfleek
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #4
Zoalng je er eerst die impregneer/fixeerlaag overzet vooraleer te verven ga je geen problemen hebben!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu