Verf op pleister laat los - ook na impregneren

Flimofly

  • #1
Drie jaar geleden primer en twee lagen muurverf op waterbasis aangebracht op een bepleisterde muur (ik denk fix & finish). De verf heeft niet goed gehecht want ze komt op veel plaatsen los wanneer ik schilderstape aanbreng. Met een plamuurmes kan ik ze op veel plaatsen vrij gemakkelijk afsteken, vooral op binnenmuren.




Ik dacht dat dit veroorzaakt werd doordat de pleister te poederig was, dus heb een stuk muur afgestoken en geïmpregneerd met een melkachtige vloeistof, 24u laten drogen en vervolgens opnieuw geschilderd. Daar laat de verf nu ook weer los (maar daar komt de verf er niet in "plakken" af, het is een eerder elastisch, dun laagje). De pleisterlaag daaronder lijkt nog steeds een beetje poederig. Ik moet er wel bij zeggen dat dit stukje muur een buitenmuurtje is en misschien wat vochtiger is.



Iemand een idee waar dit aan ligt, of wat ik eraan kan doen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Dan zult u eerst moeten meten hoeveel vocht er eventueel inzit. Boven de 4% kan er niet geschilderd worden ivm onthechting.
U heeft waarschijnlijk voorstrijk gebruikt, maar op poederige ondergronden moet een fixeermiddel of diepgrond worden aangebracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu