Verf op doorgaans natte muur???!

Raisin

  • #1
Beste mensen, ik zit hier in mijn Franse vakantiehuisje en wil de muren van de wc aanpakken. De wc is echter boven een kleine bron met daarom heen een put gebouwd. (de wc-pot is wel gewoon aangesloten op de riolering).

De muren zijn opgetrokken uit grote rode (bak-?)stenen en zijn op de onderste meter doorgaans nat. Pas bij dagen droog weer zoals nu, zijn de muren droog.

De muren zijn aan de buitenkant met gevelverf gedaan. Aan de binnenkant had ik vorig jaar muurverf gedaan, maar dat is er dit jaar weer in poedervorm afgebladdert.
Moet ik er eerst voorstrijk opdoen of impregneercreme of wat anders? Graag advies.
Met groet, Raisin
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U zult eerst het ( optrekkend ) vocht probleem moeten aanpakken. Op een vochtige ondergrond ( ook al lijkt die droog maar dat weet u pas als u meet ) hecht geen verf. Vandaar dat het er weer net zo makkelijk vanaf komt.
 

JanDinant

  • #3
Hallo Raisin,

optrekkend vocht is relatief gemakkelijk zelf te verhelpen. Kwestie van de juiste materiaalkeuze. ****** wordt drukloos ingebracht en zorgt voor een uitstekende uitvloeeiing. Omdat dit drukloos kan worden ingebracht is het aan te leveren in handzame 500 cc flessen. De muurdikte is bepalend voor de hoeveelheid materiaal. Boorinstructies worden meegeleverd. Zie de website ********
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
@ JanDinant,

reclame maken is op het forum niet toegestaan, zie de forumregels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu