Verf komt los van voorgestreken muur

Klaverentwee

  • #1
Ik heb een uitdaging bij het schilderen van mijn muren. Ik heb het grootste gedeelte van mijn huis opnieuw laten stucen. Daar overheen voorgestreken en geschilderd. Dit leverde geen enkel probleem op.

Er zijn echter ook enkele muren die nog goed waren (hier zat eerst behang op dat eraf gestoomt is) en dus niet opnieuw zijn gestuct. Stucwerk dat erop zit is zo'n 20 jaar oud. Ook deze zijn voorgestreken. Hier komt echter de structuurverf gelijk weer los als ik er met de roller overheen ga. Ik gebruik overigens voorstrijk en structuurverf van hetzelfde merk (huismerk van een bekende DHZ keten in NL).

Wat ga ik nu doen? Moet ik gewoon nog eens voorstrijken? Of moet ook dit opnieuw gestuct worden (hoop ik niet)? Of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Fiesiekus

  • #2
Heel misschien is er behangplaksel op de muur achtergebleven dat bij het latexen los ging laten?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #3
Blijkbaar zijn er inderdaad resten plaksel achtergebleven. ( Muur grondig gereinigd na afstomen? ). U kunt het beste de muur licht opschuren en na het verwijderen van de stof de muur met een FIXEER- middel behandelen alvorens te gaan muurverven.

Resten behangplaksel:

Dit sluit het oppervlak af, zeker als daar nog eens voorstrijk overheen gaat. Resultaat: de muurverf komt weer los, blijft aan de roller hangen, kan niet hechten op een gesloten ondergrond omdat de muurverf er niet in kan dringen..
 

Klaverentwee

  • #4
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dus dat ik de muur waar al voorstrijk opzit moet opschuren, stofvrij maken en behandelen met een fixeermiddel.

Maar geld dit ook voor dezelfde soort muren waar nog geen voorstrijk opzit? Of moeten deze alleen grondig worden gereinigd?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Ik zou dezelfde procedure als eerder beschreven uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu