Verf hecht niet

KOIMAN

  • #1
Hallo,
ik ben eindelijk toegekomen aan een muur die nog moest geschilderd worden .Deze muur staat nog gewoon in de goldband bezetting maar toch al een jaar of drie!!!
Nu het probleem;de verf hecht niet ,als ik er overrol met de rol dan komen er stukken verf gewoon weer mee af!!!
blijkbaar aanvaard de muur de verf niet meer ,omdat hij al te lang onbehandeld staat?
nu verwacht ik dat er zal gezegt worden ,dat ik de muur moet voorbehandelen,maar als de verf niet pakt gaat dit middel dan wel pakken op de muur ?
zo ja kan er iemand mij dan een product aan raden (graag merk en werking ervan )
groeten van een domme die te lang gewacht heeft om te schilderen !!
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Als de muur al 3 jaat "staat" zoals u schrijft, dan wordt het tijd om de ONZICHTBAAR gevormde aanslaglaag te verwijderen dmv licht opschuren, en daarna goed STOFVRIJ te maken.

Daarna dient u de muur te FIXEREN met een fixeermiddel.

U doet daarna de hechtproef door een stuk tape op de muur te plakken.

Kunt u de tape eraf trekken zonder dat de ondergrond meekomt, dan kunt u met een schrobvaste muurverf gaan afwerken.

Merken noemen we hier niet, maar elke verfvakhandel kan u de juiste producten adviseren.
 

KOIMAN

  • #3
Bedankt kees,
als ik dan vraag naar een fixeermiddel dan weten ze in de winkel wel wat ik nodig heb?
het stof vrij maken ,doe ik dat met een vochtige doek en zo over de muur te wrijven of is er een andere methode voor?
sorry voor het vragen naar het merk zal niet meer gebeuren!!!!
 

KOIMAN

  • #4
Kees licht schuren zeg je is het dan voldoende om er over te gaan met schuurpapier of is er een laag die ik er moet afhalen door licht af schuren.
En wat als die test met de tape ook niet goed is wat kan ik dan nog aanvangen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Licht opschuren met p 150 en daarna goed STOFVRIJ maken.

Indien de hechtproef niet positief uitvalt, moet de ondergrond nogmaals gefixeerd worden.
 

KOIMAN

  • #6
Ok bedankt kees voor de snelle antwoorden!!! :D
 

KOIMAN

  • #7
Update,
heb muren afgeschuurd ,stofvrij gemaakten fixeermiddel op gezet.
dit lijkt inderdaad goed te werken kees!!!
de laag moet eerst 6-12uur drogen dus morgen zet ik er mijn verf op !!
ter info;voor mensen die ook een muur fixeren!!!
zet aub zoveel mogelijk ramen en deuren open !!!
Op de verpakking staat GEURARM!!!!vergeet het er komt een zeer sterke en blijvend hangende meest vergelijkbare is WHITE-SPIRIT geur vrij !!!
toch een punt waar rekening mee moet gehouden worden vind ik !!!
groeten koiman
 

Willlem

  • #8
Heb je het misschien met een "Isolerend voorstrijkmiddel" gedaan inplaats van een"hechtmiddel"?

In een hechtmiddel zit zoveel water (3 delen zijn water op 1 deel hechtmiddel) dat het erg weinig ruikt.

Ventileren moet je altijd doen want al dat water moet ook kunnen verdampen.

Gek dus dat het bij jou naar terpentine ruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu