Verf dekt slecht

Donder

  • #1
Hallo,

Ik ben m'n kozijnen buiten aan t schilderen maar ben zeer ontevreden over hoe m'n verf dekt. Ik gebruik een goed merk verf, die met twee K's in de naam en heb volgens mij de zaak goed voorbereidt. Ontvetten, schuren, grondverf, ontvetten, schuren en dan aflakken.
Maar m'n lak dekt dus slecht. Ik blijf de ondergrond vaak goed zien, kwaststrepen zijn moeilijk weg te krijgen en als het wel dekt komen er her en der na enige tijd toch weer kale plekken. Ik heb een foto ter illustratie wat ik met laatst genoemd probleem bedoel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of anders moet?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Siliconenbesmetting.

Waarmee heeft u ontvet?

Bij aanwezigheid van siliconen op het oppervlak is dit zeer moeilijk te verwijderen. U wrijft met het schuurpaier de siliconen verder over het oppervlak, de kwast wordt besmet en uiteindelijk ook de verf. Dit laatste kan nog worden hersteld door anti-fisheye aan de verf toe te voegen. Gebruik een nieuwe kwast en kontroleer of de besmetting niet afkomstig is uit de afdichtingskit van de beglazing. Daar ziet u al vaak dat tussen de hechtzijde van kit op hout de verf wijkt.
 

Wiljanbeens

  • #3
Misschien dat de mengverhouding iet goed is ingesteld op de meng machine. Lijkt me namelijk een beetje glazig?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Zou dat door siliconen kunnen komen? De verf glijdt dan ahw over de besmetting en trekt daardoor open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu