Verf bladdert los van plafond

Yoshi

  • #1
Ik ging m'n plafond even opnieuw witten en toen trok ik met de roller hele stukken oude verf eraf. Lijkt los te zitten, of niet meer te hechten. Nu heb ik 3 plekken van zo'n 30 bij 30 cm waar een "gat" zit van verf. Omdat ik eigenlijk geen zin heb om m'n hele plafondverf los te halen vroeg ik me af of mensen andere oplossingen hebben?

Gewoon het "gat" rollen werkt niet goed. De kans dat je telkens weer wat stukjes mee trekt is groot en het blijft een beetje los hangen. Bestaat er niet een soort sticker die ik erover kan plakken en daar overheen kan schilderen? Onder de verf zit gewoon een gipsplaat overigens.

Het lijkt hierop: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_FotoUKLSMGQM_1.jpg
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Er is maar 1 goede oplossing, de verf die er nu op zit verwijderen, anders komt u hetzelfde probleem weer tegen.
Het zit er los op, dat is te zien aan de ribbels in de verf naast het gat dat u bedoelt.
 

Yoshi

  • #3
En wat is de minder goede oplossing? :roll:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Zoveel mogelijk glad schuren zodat de overgangen niet meer te zichtbaar zijn, maar dan ga je sauzen en blijft de oude verf toch weer aan de roller plakken, kun je opnieuw beginnen.
Voor het sauzen eerst schoon en stofvrij maken en een keer verdund voorstrijken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu