Verdekt systeemplafond voor in woonkamer ?

Roeller

  • #1
Aangezien ik nog wel is wat wil opentrekken om een nieuw kabeltje te trekken dacht ik dat het handig was om een systeemplafond in de woonkamer te nemen.
(De afgelopen 5 a 10 jaar heb ik al: Ethernet,.. dan weer Coax.. dan weer multi-kabel voor een weerstation.. EIB buskabel of schotelkabel moeten trekken.. en dan nog los van alle electra :roll: ).

Momenteel zit er een gips plafond in dat enig onderhoud nodig heeft (paar nieuwe platen, ivm weghalen van een koof) en het moet gestucked worden. Daarom dus een mooie rede om is goed de opties te bekijken..

Nu zul je zeggen: Je gaat toch geen systeemplafond in je woonkamer zetten? :?:

Inderdaad! Niet zomaar een systeemplafond :lol: Maar een verdekt uitneembaar systeemplafond. Dit ziet er heel anders uit dan de standaard kantoortegel-systeemplafond met witte stalen plinten.

Nu heb ik verschillende merken gezien:

Links naar sites van fabrikanten verwijderd, mod.

Heeft er iemand ervaring, foto's, of do's and dont's ?


PS. Bij een aantal merken kan ik moeilijk de producten bekijken omdat die al hun producten opdelen in productlijnen, en per lijn is dan weer van alles mogelijk, daar kom ik dus niet altijd uit.[/list]
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Op het forum worden geen merken beoordeeld of aangeraden.
 

Millew

  • #3
Het grootste probleem met een systeemplafond is het feit dat het plafond een stuk lager komt te hangen. Anders heb je onvoldoende ruimte om de plafondplaten makkelijk en onbeschadigd te monteren en demonteren.
Reken op ten minste 15 á 20 cm e.e.a. afhankelijk van de afmetingen van de platen en het toegepaste systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu