Verbruik gas per dag.

Yellowman

  • #1
Goedenavond,

Sinds enkele weken worden dagelijks mijn meterstanden doorgegeven aan de energiemaatschappij. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken wat mijn verbruik is en er viel mij iets op.
Aangezien ik mijn badkamer aan het renoveren ben, douche ik bij mijn vriendin en koken we ook daar.
De periode waarop ik het bijgevoegde screenshot heb genomen is in een periode dat de verwarming op 15 stond, de gehele week. Aangezien de temperatuur in die periode aanzienlijk hoger was dan 15 graden kan de verwarming niet aanslaan.
Ik weet dat er vorstbeveiligingen zijn op een CV, echter een verbruik van 0,3 M3 per dag vind ik opmerkelijk. Heeft iemand een verklaring hiervoor?
Tevens woon ik alleen en ben ik het gehele jaar op ma, di, do en vrij niet thuis, ook 's nachts niet. Toch heb ik een verbruik van 1400 M3 per jaar.

Wellicht iemand met een idee, Thx.
 

Freekcv

  • #2
Wat voor cv ketel heeft u?
 

Yellowman

  • #3
Een intergas Kombi HR 36/30, CW5
 

Freekcv

  • #4
Staat het tap comfort aan?
 

Yellowman

  • #5
Goeie vraag Freekcv. Ben nu niet thuis, ik kijk morgenavond wel eens als ik weer thuis ben. Dank voor de tip, ik kom er morgen op terug.
 

Marcn88

  • #6
Comfort functie staat aan toestel geeft regelmatig een code 7 in beeld aan. deze uitzetten duurt t alleen iets langer voordat er ww uit de kraan komt
 

Yellowman

  • #7
Freekcv en Marcn88, dank voor het meedenken. Confortfunctie stond inderdaad aan. Staat inmiddels uit en we gaan kijkenn of het verbruik gereduceerd wordt.

Groet
 

Freekcv

  • #8
Laat maar weten hoe het afloopt
 

Yellowman

  • #9
Nu een maand verder en ik kan melden dat het probleem is opgelost. Het duurt inderdaad wat langer voordat ik warm water heb maar dat weegt niet op tegen het verbruik wat iedere week de deur uit vliegt zonder dat ik er van profiteer.

Freekcv en Marcn88, dank voor de oplossing!

Groet.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #10
Voor mensen die de hele week thuis zijn zal het wel mee vallen met de deur uit vliegen. Wij zijn met twee en gebruiken met de comfort stand gemiddeld 2,5 kuub in de week. Maal 52 is dat 130 m3/jaar. De winter periode zou ik daar nog iets van in mindering moeten brengen. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu