Ventilatorhuis Bauknecht TRK wasdroger reinigen

GerhardB

  • #1
In het verlengde van de discussie "Temp beveiliging van Bauknecht knalt eruit" (feb 2006, Dadoudy) het volgende. Mij is hetzelfde overkomen (doorgebrand verwarmingselement), keurig vervangen.
Echter, het Pluizenzeef-lampje blijft branden, dus ook ik heb (nog) last van een vuil ventilatorhuis.
Met een zoekopdrachtje heb ik bovenstaand topic gevonden. Prima fotoos, erg duidelijk. Alleen hoeft volgens sommigen niet het hele apparaat uit elkaar om het ventilatorhuis te reinigen.
Wat is de truc om het ventilatorhuis open te krijgen, zonder de hele wasdroger uit elkaar te hoeven halen ?
 

Henny

  • #2
Om bij de waaier te kunnen komen moet je de achterwand
demonteren en de trommel wegnemen.
Hierna kan je de kap van het waaierhuis losnemen en de motor demonteren.

De zijwanden en het front van de machine hoeven niet gedemonteerd
te worden.
 

GerhardB

  • #3
De vervolgvraag die ik heb is dan : hoe kan ik het ventilatorhuis uit elkaar halen, als ik de trommel verwijderd heb ?
Gaat dat met de 4 of 5 schroefjes aan de linkerkant (vanuit de achterkant de machine in kijkend ) ? En kan ik dan ook bij de waterafvoer zoals die vanaf de voorkant, onder dat losse element te benaderen is ?
Of moet ik daarvoor alsnog het hele apparaat demonteren ?
 

Konniekip

  • #4
Ik heb de hele machine uiteindelijk gedemonteerd. Je kan wel makkelijk bij het ventilatorhuis komen, de kap eraf en erop is niet zo makkelijk. Ik kreeg de kap niet meer terug omdat hij steeds ergens tegenaan kwam. Toen ook maar de voorkant gedemonteerd.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Wie is nou wie ?
Het is wat duidelijker steeds dezelfde forumnaam te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu