Ventilatie badkamer - Afgevoerde lucht naar zolder

Amateurke

  • #1
Ga in de badkamer een ventilatie plaatsen juist boven de douche,daar kom ik rechtstreeks op de zolder uit.

Er zijn er die me vertellen dat ik de afgevoerde lucht gewoon op zolder mag laten uitkomen en dat die dan daar wel verdwijnt langs kieren en spleten tussen dak,natuurlijke verluchting dus(stel ik toch mijn vragen bij),wat denken jullie?

Nu heb ik op de zolder nog een buis lopen die de berging beneden verlucht,die buis loopt door tot in een schouw en zo de lucht naar buiten afvoert,nu zit ik zo te denken om de verluchting van de badkamer ook op die buis aan te sluiten maar ga ik dan geen problemen krijgen beneden in het berghok?

En hoe zou ik dit het best doen,gewoon een gat maken in het plafond en een roostertje erop zonder ventilator of toch met een ventilator werken :?:
 

Gerrit

  • #2
Al dat vocht uit de badkamer op zolder blazen lijkt me geen goed idee.
Als de trek van de schoorsteen genoeg is kun je met natuurlijke ventilatie volstaan. Koppel de afvoer van de badkamer dan met een T-stuk 45 graden op de bestaande afvoer.

Ga je mechanisch ventileren, koppel dan de beide afvoeren zoals hierboven gemeldt en verbindt deze met de zuigkant van de ventilator en blaas uit via de schoorsteen, maar veel liever: plaats een dakdoorvoer.
Je kunt een lekkageprobleem krijgen met die schoorsteen.
 

Amateurke

  • #3
Lekkage in de schoorsteen zal geen probleem zijn denk ik,pvc buis loopt door tot bovenaan de uitgang van de schouw.
 

Gerrit

  • #4
O.K.
Sukses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu