Vensterbank met steigerhout

Carola103

  • #1
Ik ben van plan om een vensterbank met radiatorombouw te maken
Nu wil ik de vensterbank 2 planken diep maken hoe kan ik dit het beste aanpakken
Een plaatje onder de planken of de planken op een of andere manier aan elkaar maken?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U weet dat een ombouw de capaciteit van de radiator met de helft of meer kan verminderen bij 2 planken breed ?
De stralingswarmte valt weg en de convectiewarmte wordt veel minder.

Ook moeten er boven de radiator flinke sleuven in de planken gemaakt worden om nog enigszins warmte van de radiator te krijgen, ook zal de onderkant van de ombouw een stuk open moeten blijven om de doorstroom van lucht te garanderen.

De planken kunt u met dwarslatten of strookjes hechthout aan elkaar maken.
 

Mario2012

  • #3
Je kan iets smallere planken nemen/maken, en de gewonnen ruimte gebruiken om ruimte tussen de planken te houden. Ik heb ook een ombouw gemaakt, eerst met dichte boven kant, nu is dat zo goed als open. Dat scheelt echt enorm. Al jij twee planken breed wilt zou ik zeker min drie sleuven van 4,of 5 cm maken. Hoe lang word het? En ga je de de voorkant ook maken?

Montage kan met draadeinden door planken en afstandsblokjes. Dat kun je heel strak en onzichtbaar bevestigen. Als je er iets onder gaat schroeven, gebruik hoeklijn in de breedte, indien mogelijk, dit voorkomt kromtrekken. Ik heb nu van mdf de bovenkant gemaakt, maar srippen gezaag van 50 mm breed, en 20 dik. Die met tussemruimtebvan 20 mm in een frame geschoefd,3 keer, totale lengte is ca 4,5 mtr. Maar verwarmt als een malle.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu