Veel te lange droogtijd met Bosch vaatwasser SVG046

Leon001

  • #1
Hallo,
Onze Bosch vaatwasser type SVG46A03 doet er soms wel 3,5 tot 4 uur over voor hij pas klaar is. Als ik tijdens de droogtijd de klep open doet komt er nog steeds water uit de onderste draai-arm. Ook is het zo dat de waterleiding flinke klappen maakt bij starten en bij het "water tappen" van de vaatwasser. Dit alles is nooit zo geweest. Kan het zijn dat er een klepsturing defect of lek is? Heeft iemand een idee wat dit kan zijn??
 

Leon001

  • #2
De nummers die ik kan vinden SVG46A03EU/42 & FD8301. op de zijkant van de deur staan helemaal geen nummers.
 

Leon001

  • #4
Bedankt voor de tip. Ik heb gisteren het labyrint bekeken. Deze was links bovenin vervuild. Ook rechtsonder naast de "vlotter?" is zwart en de afvoerslang is wat vervuild. Ik heb de tip opgevolgd van 30 uur draaien op de hoogste temp, opgeloste soda toegevoegd, 10 minuten laten draaien dit een tijd (2uur) laten inwerken waarna ik het programma heb laten afwerken. Na controle bleken de zwarte plekken er nog steeds te zitten en heeft alles nog eens herhaald. Dit bleek ook niet tot het gewenste resultaat, een schoon layrinth te komen. Volgens mij is het vervuilde gedeelte in het afvoergedeelte van het labyrint. Het klappen in het watersysteem blijven nog de 1 minuut blijft nog steed hangen :(.
Als het labyrint de oorzaak is kan ik deze dan verwijderen en hoe?
 

Leon001

  • #5
Klopt het wel dat er tijdens de droogperiode water uit de armen blijft komen?? Er staat wel geen druk op maar toch blijf ik dit vreemd vinden.
Heeft iemand een suggestie??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu