Van schuine wand inbouwkast maken

Riet

  • #1



Ik wil hier een kast van maken weet iemand hoe ik dat kan doen??
En wat ik met de ruimte van de deurtjes kan doen??
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Moet het over de hele breedte van de zolder?
Zo ja dan zou je aan de ligger een schuifdeur systeem kunnen hangen.
Ik zou dan de andere deurtjes gewoon laten zitten en daar achter spullen zetten waar je eigenlijk nooit meer bij hoeft
(nog beter om die spullen weg te doen).
 

SvHalm

  • #3
Je moet sowieso kijken of het huidige beschot waar de bestaande deurtjes inzitten géén onderdeel uitmaken van de dragende constructie voordat je daar uberhaupt iets mee gaat doen.
Bij mij (redelijk nieuwbouw) staat om de meter op de balk achter het beschot dat het een konstruktief element is en niet verwijderd mag worden.

M.b.t. de originele vraag:
Hier is genoeg voor te krijgen. Categorie schuifwanden/maatwerk schuifkasten. Op te lossen met boven en onder rail (je wilt niet dat je deuren aan het dak hangen)
Als je geen railsysteem kan vinden wat je tegen de schuine balk kan plaatsen kun je een balk ertegenaan zetten die zorgt dat je recht kunt afhangen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dit lijkt me al een schuifdeur, wat is nou precies de bedoeling, hoe groot moet de kast worden ?
 

Riet

  • #5
Heb een vraag hierover wat kan ik hier mee met de deurtjes?

Gipsplaten op de deurtjes of helemaal dicht maken met gipsplaten , maar dan moet ik het bevestigen?

Iemand idee
?


Groeten riet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Iets meer info graag.
Welke deurtjes ?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik heb voor de duidelijkheid dit bericht verplaatst.

Op schuifdeurtjes zet je normaal gesproken geen gipsplaat. Als je het glad wilt schilderen, kan je de deurtjes bijvoorbeeld vervangen door multiplex of MDF. Wel aan beide zijdes hetzelfde schilderen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu