Valliant ketel hrSolide 18-22C

Bergp

  • #1
Hallo,

Ik wil graag een slimme kamerthermosstaat plaatsen en deze via opentherm instellen. Op 3 en 4 zit een brug aangesloten en de huidige thermosstaat zit op de bus aansluiting, grijze kabel (zie foto). Aangezien ik verschillende verhalen heb gelezen over hoe je deze moet aansluiten zou ik graag willen weten hoe ik deze kan aansluiten of dat het verstandig is om iemand te laten komen.
 

Marcn88

  • #2
Kabel die nu op + en -zit op 3 en 4 aansluiten, draadbrugje wat er zit verwijderen, slimme thermostaat als aan uit aansluiten.
Opentherm word door dit toestel niet ondersteunt
 

Bergp

  • #3
Bedankt voor je reactie, weet je zeker dat opentherm niet wordt ondersteund ? Dit model is na 2006 en Er zit wel een kaart in, zie links op de foto ?
Geloof je hoor maar ff voor de zekerheid :))
 

JeffreyD94

  • #4
Dat is de OpenTherm print, hierop kun je de OpenTherm thermostaat aansluiten. Brug 3/4 laten zitten en kabel van bus hierop aansluiten en busthermostaat vervangen voor OpenTherm thermostaat. Toestel wel van spanning halen tijdens omzetten.

Succes!
 

Marcn88

  • #5
Mijn excuses ik had de vr 33 print niet zo snel gezien, dit is idd voor opentherm
 

Bergp

  • #6
Geen probleem hoor, bedankt voor je reactie.
 

Bergp

  • #7
Eigenlijk nog een vraag, bedrading is nu wel duidelijk, echter moet ik bij de instellingen van de ketel ook nog iets omzetten. Heb een paar keer wat gelezen over een instelling D20 ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu