Vaillant Vhr nl cw5/5-3 R2 weersafhankelijk regelen

Vectraannie

  • #1
16-12-13 17:54
Beste lezer,
Ik heb een Vaillant VHR NL CW5/5-3 R2 ketel en wil deze weersafhankelijk gaan regelen via de Ebus.

Ik ben ook in het bezit van een bijbehorende buitenvoeler alleen mis ik een thermostaat.
Kan iemand mij vertellen welke thermostaat ik nodig heb om de weersafhankelijke regeling ook werkend te krijgen.
De installateur heeft een vrt50 bijgeleverd maar volgens mij gaat dit niet werken.
Weet iemand hoe deze ketel weersafhankelijk is te regelen en of de buitenvoeler aan de thermostaat aangesloten moet worden of aan de ketel.

Groetjes Marcel
 

Tumkie

  • #2
VRT50 is de modulerende thermostaat via eBus ... zou zeker moeten werken .

Alles staat duidelijk in de installatie-handleiding !
Denk dat jij wil werken met CalorMatic-thermostaat ...
 

Vectraannie

  • #3
Hoi Tumkie,

alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb even rond gekeken in de handleidingen van de ketel en de thermostaat, maar kan er niet echt uithalen dat dit mogelijk is met deze therm.
In de handleiding staat wordt alleen gesproken over ruimte afhankelijk en ik heb gekeken bij de 450 en daar wordt er wel gesproken over ruimte of weersafhankelijk.
Ik kan wel de buitentherm op de ketel aansluiten maar vervolgens is er niks wat dan verteld dat hij weersafhankelijk moet regelen denk ik.

zie ik het verkeerd of heb ik toch een andere therm nodig.
 

Vectraannie

  • #4
Hoi Tumkie,

alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb even rond gekeken in de handleidingen van de ketel en de thermostaat, maar kan er niet echt uithalen dat dit mogelijk is met deze therm.
In de handleiding staat wordt alleen gesproken over ruimte afhankelijk en ik heb gekeken bij de 450 en daar wordt er wel gesproken over ruimte of weersafhankelijk.
Ik kan wel de buitentherm op de ketel aansluiten maar vervolgens is er niks wat dan verteld dat hij weersafhankelijk moet regelen denk ik.

zie ik het verkeerd of heb ik toch een andere therm nodig.
 

Vectraannie

  • #5
Ben nog even verder gaan spitten en ben er ondertussen ook uit dat de benodigde 6 polige stekker tbv het aansluiten van de buiten thermostaat op de ketel geleverd wordt bij de calormatic thermostaten welke geschikt zijn voor weersafhankelijk regelen.
dit zijn de type 4xx of hoger.
Als het mogelijk was geweest met de VRT50 neem ik aan dat de stekker hier ook bij geleverd zou worden, dit is niet het geval.

groet Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu