Vaillant MAG 325/7 TZW A 25, water word koud...

M@rco

  • #1
Aloha,
met het stijgen van de temperaturen buiten, is er waarschijnlijk tijdens het douchen minder warm water nodig ?
Maw, de geiser stopt ermee omdat er niet genoeg warm water word gevraagd ? De waakvlam blijft gewoon aan, en na de kraan uitzetten en opnieuw weer aan, word het water wel weer warm. De thermostaat in de douche iets hoger zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet de oplossing :wink:

De onderste knop (menging warm/water ?) op m'n geiser zit zo vast als een huis. mss wel met een steeksleutel of ander gereedschap om te draaien ?

Maar welke kant op ?

Welk verder (jaarlijks) onderhoud dient er gepleegd te worden ?

Bij voorbaat hartelijk dank,

gr Marco
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
De temperatuur knop gaat rechtsom voor minder en heter water en linksom voor meer en lauwer water.


Heeft u geen besparing in u douchekop zitten dit kan ook de oorzaak zijn.


Anders is het membraam of de (whr) waterhoeveelheid regelaar die vervangen moet worden.

Zit de knop vast,draai dan de hoofdkraan achter het toestel dicht en draai de zeskanten moer los,vet de spindel in en monteer hem weer.
 

Klorissa

  • #3
Tja het heeft allemaal met de tapdrempel temaken als deze niet gehaald wordt zwijgt het toestel in alle talen.Is dit probleem op alle tappunten?
Of alleen onder de douche,heb je een thermostaatkraan en misschien een waterbesparende douchekop?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Heeft dus een thermostaatkraan klorissa.
M@rco schreef:
. De thermostaat in de douche iets hoger zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet de oplossing :wink:


gr Marco
 

M@rco

  • #5
Oke,
alvast bedankt voor de antwoorden !
Ik zal eens beginnen met de spindel te demonteren en in te vetten.
Waarmee kan ik de spindel het beste invetten ?
Heb al staan;
WD 40
Duckhams Grease Keenol
Liqui Moley Racing Grease
PTFE spray
:lol:

Ik heb dus idd een besparende douchekop én een thermostaat kraan in de douche. Verder word er alleen in de keuken warm water van deze geiser getapt, en dan staat 'ie toch volgas heet water te geven.
Het is dus enkel in de warmere maanden dat hij nét niet genoeg warm water vraagt voor een normale douche. Heet wil ik niet :mrgreen:

Word vervolgd,
gr M@rco
 

Klorissa

  • #6
Ik zou dus beginnen met te kijken wat hij doet zonder de douchekop.
Is het probleem dan weg,dan is het gewoon een kwestie van de waterbesparende regeling verwijderen.
 

M@rco

  • #7
Omdat het volgens mij wel moest liggen aan de menging, heb ik de spindel weer gangbaar gemaakt. Hij stond helemaal naar rechts gedraaid, dus zo heet mogelijk water. Waarschijnlijk heeft dus de kleine hoeveelheid van dat hele hete water icm een besparende douchekop er voor gezorgd dat de "tapdrempel" niet gehaald werd.

Nu de knop weer verdraaid kan worden, heb ik 'm in het midden gezet zodat er dus minder heet water gegeven word, er zal dus méér van dit minder hete water gevraagd worden, zodat de tapdrempel wél gehaald word. Ik kan nu iig douchen op een lager ingestelde temperatuur.

Missie geslaagd dus !, hartelijk dank voor de antwoorden :D

Toch nog één vraagje onbeantwoord,
wat word er aangeraden als jaarlijks onderhoud ?
 

Klorissa

  • #8
Aangezien het een open toestel is en hij zijn zuurstof betrekt uit de ruimte waarin hij is opgesteld,is het aan te raden om jaarlijks onderhoud cq controle uit te laten voeren.Dit in verband met je eigen veiligheid, denk aan onvolledige verbranding etc. Zie het maar als een soort verzekering van warm water.Je hebt dan ook geen forum meer nodig om de problemen op te lossen
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #9
Of het nu een open toestel is,gesloten hebben ook onderhoud nodig :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu