Nieuw onderwerp Reageren
M@rco

M@rco op 16 Juni 2008, 14:08   Vaillant MAG 325/7 TZW A 25, water word koud...
Aloha,
met het stijgen van de temperaturen buiten, is er waarschijnlijk tijdens het douchen minder warm water nodig ?
Maw, de geiser stopt ermee omdat er niet genoeg warm water word gevraagd ? De waakvlam blijft gewoon aan, en na de kraan uitzetten en opnieuw weer aan, word het water wel weer warm. De thermostaat in de douche iets hoger zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet de oplossing Wink

De onderste knop (menging warm/water ?) op m'n geiser zit zo vast als een huis. mss wel met een steeksleutel of ander gereedschap om te draaien ?

Maar welke kant op ?

Welk verder (jaarlijks) onderhoud dient er gepleegd te worden ?

Bij voorbaat hartelijk dank,

gr Marco

';
Klusservice Klusidee
Klusservice Klusidee

Kom je er zelf niet uit en heb je een hulp nodig voor je cvketel? Schakel dan Klusidee in voor een vakman. Direct een CV monteur inschakelen

Utreg
Vaste Beantwoorder

Klusidee-city NL
Utreg op 16 Juni 2008, 17:49  
De temperatuur knop gaat rechtsom voor minder en heter water en linksom voor meer en lauwer water.

Heeft u geen besparing in u douchekop zitten dit kan ook de oorzaak zijn.

Anders is het membraam of de (whr) waterhoeveelheid regelaar die vervangen moet worden.

Zit de knop vast,draai dan de hoofdkraan achter het toestel dicht en draai de zeskanten moer los,vet de spindel in en monteer hem weer.
Klorissa
Vaste Beantwoorder

zaandam
Klorissa op 16 Juni 2008, 17:52  
Tja het heeft allemaal met de tapdrempel temaken als deze niet gehaald wordt zwijgt het toestel in alle talen.Is dit probleem op alle tappunten?
Of alleen onder de douche,heb je een thermostaatkraan en misschien een waterbesparende douchekop?
Utreg
Vaste Beantwoorder

Klusidee-city NL
Utreg op 16 Juni 2008, 17:55   Re: Vaillant MAG 325/7 TZW A 25, water word koud...
Heeft dus een thermostaatkraan klorissa.

M@rco schreef:
. De thermostaat in de douche iets hoger zetten helpt wel, maar is natuurlijk niet de oplossing Wink

gr Marco

M@rco

M@rco op 16 Juni 2008, 20:09  
Oke,
alvast bedankt voor de antwoorden !
Ik zal eens beginnen met de spindel te demonteren en in te vetten.
Waarmee kan ik de spindel het beste invetten ?
Heb al staan;
WD 40
Duckhams Grease Keenol
Liqui Moley Racing Grease
PTFE spray
Laughing

Ik heb dus idd een besparende douchekop én een thermostaat kraan in de douche. Verder word er alleen in de keuken warm water van deze geiser getapt, en dan staat 'ie toch volgas heet water te geven.
Het is dus enkel in de warmere maanden dat hij nét niet genoeg warm water vraagt voor een normale douche. Heet wil ik niet Mr. Green

Word vervolgd,
gr M@rco
Klorissa
Vaste Beantwoorder

zaandam
Klorissa op 16 Juni 2008, 20:29  
Ik zou dus beginnen met te kijken wat hij doet zonder de douchekop.
Is het probleem dan weg,dan is het gewoon een kwestie van de waterbesparende regeling verwijderen.
M@rco

M@rco op 22 Juni 2008, 14:19  
Omdat het volgens mij wel moest liggen aan de menging, heb ik de spindel weer gangbaar gemaakt. Hij stond helemaal naar rechts gedraaid, dus zo heet mogelijk water. Waarschijnlijk heeft dus de kleine hoeveelheid van dat hele hete water icm een besparende douchekop er voor gezorgd dat de "tapdrempel" niet gehaald werd.

Nu de knop weer verdraaid kan worden, heb ik 'm in het midden gezet zodat er dus minder heet water gegeven word, er zal dus méér van dit minder hete water gevraagd worden, zodat de tapdrempel wél gehaald word. Ik kan nu iig douchen op een lager ingestelde temperatuur.

Missie geslaagd dus !, hartelijk dank voor de antwoorden Very Happy

Toch nog één vraagje onbeantwoord,
wat word er aangeraden als jaarlijks onderhoud ?
Klorissa
Vaste Beantwoorder

zaandam
Klorissa op 22 Juni 2008, 16:49  
Aangezien het een open toestel is en hij zijn zuurstof betrekt uit de ruimte waarin hij is opgesteld,is het aan te raden om jaarlijks onderhoud cq controle uit te laten voeren.Dit in verband met je eigen veiligheid, denk aan onvolledige verbranding etc. Zie het maar als een soort verzekering van warm water.Je hebt dan ook geen forum meer nodig om de problemen op te lossen
Utreg
Vaste Beantwoorder

Klusidee-city NL
Utreg op 22 Juni 2008, 17:06  
Of het nu een open toestel is,gesloten hebben ook onderhoud nodig Wink
Naar boven
Nieuw onderwerp Reageren
Pagina 1 van 1

Klusadvies: Vaillant MAG 325/7 TZW A 25, water word koud...

Klusadvies: Vaillant MAG 325/7 TZW A 25, water word koud...
Gerelateerde onderwerpen Reacties Laatste Bericht
Nefit EcomLine HRC 23V douche water word koud 9 28 Januari 2009, 22:46
Geen nieuwe berichten Warm water levering word koud na een tijd 7 17 Maart 2016, 22:05
Waterdruk in verwarming + water word koud na enkele minuten? 3 15 Oktober 2010, 18:59
Koud water Vaillant 17 28 Februari 2008, 11:05
Geen nieuwe berichten Vaillant cwk nl 24-12 E So 28 ineens koud water 0 13 April 2012, 18:43
Geen nieuwe berichten Lauw tot koud water Vaillant VHR 18-22C 14 29 Februari 2012, 15:11
Vaillant geyser koud water 4 10 September 2009, 22:00
Geen nieuwe berichten Vaillant turbomag 14 - Te koud water 7 15 Februari 2012, 12:38