Vaillant hrSolide VHR 24-28c E12 (e13) storing

Gizzmo

  • #1
Ik wil graag een service manual hebben van bovenstaande ketel.
Ik heb wel de handleiding, maar die is wat summier.
 

Gizzmo

  • #2
Vraag: net nieuwe ketel, net opgehangen, meerdere keren e13 gehad, echter na meerdere keren ontluchten nu weg, verschijnt er nu steeds e12.

Ik wacht nu even tot die weer wat is afgekoeld, daarna nog maar weer eens ontluchten.

update
Kan eigenlijk niet aan het ontluchten liggen, want CV deel werkt wel goed heb ik net getest.
E12 treedt dus enkel op bij warmwater vraag.
Op zich werkt het systeem wel.

Warmwater kraan wordt opengedraaid, ketel gaat van stand 0, naar 1,2,3,4 en 5, temp gaat naar 65 graden en dan slaat die in E12, na een 10 a 20 sec. reset de ketel zichzelf en gaat het weer opnieuw beginnen.
Krijg dus dan wel warmwater uit de kraan, totdat e12 optreedt, wordt het langzaam koud totdat de cycles zich weer start op de ketel.
 

Big smurf

  • #3
Hallo gizzmo,

E13 heeft te maken met de doorstoming (radiatoren openen).

E12 is een storing veroorzaakt door een toestel defect.
Aangezien de ketel helemaal nieuw is, adviseer ik u contact op te nemen
met de leverancier van het toestel.




succes
 

Gizzmo

  • #4
Hoi,

E13 geeft idd volgens de manual doorstroming aan, echter dat kwam nog door de grote hoeveelheid lucht in de leidingen.

Daarna traf e12 op, manual geeft idd toestel defect aan, volgens leverancier zou het ook een te hoge temp kunnen zijn, bijv door nog een luchtbel bij een sensor.
aangezien ik zelf ook technicus ben, kan ik er niet goed tegen dat ik niet exact weet wat E12 betekent, vandaar ook de vraag om een SERVICE manual ipv een gebruikersmanual.

Maar bedankt voor het meedenken.

Na een dagje aangestaan te hebben zonder te zijn gebruikt treedt nu sinds vanavond de storing niet meer op, dus de kids konden vanavond in bad welke nu lekkersnel vol liep. (voorheen hadden we nog een keukengeiser, was een erfenis van de vorige bewoners, dus dit bevalt wel)
Vanavond eens genieten van een goede straal uit de douche)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu