Vaillant HR solide 18 - 22 c fout e13

Jozsef

  • #1
Hoi,

Vaillant HR solide 18 - 22 c fout e13
Ik heb al veel gelezen over deze fout. Meestal wordt als oplossing genoemd het openzetten van de radiatoren of het ontluchten ervan.

Nu heb ik al anderhalf dezelfde radiatoren openstaan en lucht zat er niet in. Betekent dat dat ik zeker een vakman moet laten komen of kan er nog een andere oplossing zijn?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het kan velen oorzaken zijn dus...

Worden de verwarmingen wel warm?

Heeft u warmwater?
 

Jozsef

  • #3
Ja. De verwarmingen doen het gewoon. Warm water krijgen we ook. Alleen bij het douchen valt de ketel uit en krijgen we deze foutmelding.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Dan zal u tapspiraal vervuild zijn, waardoor er weinig doorstroming is.

Of het filter (indien gemonteerd) in de aanvoer is vuil.
 

Jozsef

  • #5
Zijn dat zaken die normaal gesproken bij het jaarlijks onderhoud schoongemaakt worden?

(overigens bedankt voor de antwoorden tot zover!)
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #6
Dat hoort niet bij het onderhoud, het is een vervuiling in het cv water.

Men kan het onderdeel vervangen of spoelen..
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Wat wel of niet normaal gesproken onder onderhoud valt is een zaak tussen u en uw installateur, niet iets voor de beantwoorders van Klusidee om te beoordelen.

Informeer daarvoor bij degene die dat onderhoud doet!
 

Jozsef

  • #8
Ok. Ik zal dinsdag eens gaan bellen. Tot die tijd maar wat kouder douchen (want dan doet ie het wel gewoon..)

Bedankt in ieder geval, en mocht iemand nog een goede ingeving hebben, hoor ik het graag!
 

Klaas34

  • #9
Een E13 storing is een maximaal storing. De cv-ketel is dan te heet geweest. Afhankelijke van de leeftijd van de cv-ketel moet er nog een filter in de cv-leiding boven de platenwisselaar geplaatst worden. Dit is te controleren of de cv-leiding vanaf de platenwisselaar naar de warmtewisselaar boven een knelfitting heeft.

Vraag anders de installateur die hem geplaatst heeft. Vaillant heeft hier een gratis ombouwset voor geleverd aan de installateurs.

Anders ziet het er toch naar uit dat de warmtewisselaar verstopt zit.

Succes
 

Jozsef

  • #10
De ketel hing er al toen we dit huis kochten. Een paar weken geleden is de jaarlijkse controle geweest en toen is er wel een rubber vervangen wat door Vaillant werd geadviseerd.

Maar goed, morgenochtend komt de onderhoudsman om er naar te kijken. Als hij niets vindt zal ik hem dit forum laten lezen ;)
 

Klaas34

  • #11
Jozsef schreef:
De ketel hing er al toen we dit huis kochten. Een paar weken geleden is de jaarlijkse controle geweest en toen is er wel een rubber vervangen wat door Vaillant werd geadviseerd.
Waarschijnlijk bedoel je de branderpakking. Deze moet bij elke onderhoudsbeurt vervangen worden. Zekers als er nog een oude pakking in zit. Als dit niet gebeurt, kan de brander gaan 'lekken' en daardoor krom trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu