Vaillant geyser koud water

Jan g

  • #1
Hallo
Ik ben in het bezit van een vaillant geyser MAG 275/9 XTZW en deze geeft geregeld koud water.Eerst is het water goed op temperatuur maar dan wordt het even koud en warmt weer op.Het membraan heb ik vernieuwd en hij is ook ontkalkt.De water filtertjes bij de kraan en de slang van de douche
heb ik ook verwijderd om er zeker van te zijn dat er hierdoor te weinig waterdruk ontstond.Wie kan mij verder helpen en als ik een nieuwe geyser wil kopen ook een vaillant hoef ik dan de gas en waterleidingen dan niet aan te passen?
alvast bedankt.Groetjes Jan G
 

Jacovrie

  • #2
U kunt de waterhoeveelheidsregelaar, zit onderaan het waterhuis, vernieuwen (inclusief veer). Het kan ook zijn dat de moer waar de stift doorheen gaat die de gasklep opent (bovenop waterhuis) te ruim is. Deze ook vervangen.

Ga er van uit dat het gasblok naar behoren werkt. Het is ook niet aan te bevelen om hieraan, als niet vakman en zonder de juiste apparatuur, te gaan sleutelen.

Een overzicht van de onderdelen van waterhuis en gasblok is o.a. te vinden via google en dan zoeken op 'onderdelen Vaillant mag 275, het eerste resultaat is een site van Vaillant.be en geeft een goed overzicht van hoe waterhuis en gasblok in elkaar zitten.
 

Jan g

  • #3
Bedankt voor deze reactie.dit ga ik zeker proberen en dan laat ik even weten hoe het afloopt.
groetjes jan g
 

Jan g

  • #4
Deze onderdelen heb ik vernieuwd en hij doet het weer als nieuw.
Hartelijk bedankt. groetjes Jan g :super:
 

Jacovrie

  • #5
Fijn dat het hiermee is opgelost. Bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu