Vaatwasseraansluiting realiseren - CV ketel in keuken.

JustJerney

  • #1


Dag allemaal,

Sindskort zijn wij verhuisd naar een oude huurwoning. Hier is voor onze komst CV aangelegd, en de HR combi ketel is in de keuken geplaatst.

Na lang stoeien hebben we de afvoer kunnen fixen en zit de mogelijkheid voor de afvoer van een vaatwasser er al. Nu alleen de aanvoer.. de CV ketel hangt boven de gootsteen en hier zullen we dus het water vandaan moeten halen. Hoe lossen we dit het mooiste op?

Zie foto voor een iets duidelijker beeld. De vaatwasser zou 2 kastjes links van het gootsteenkastje komen.
 

Lange Herman

  • #2
T-stuk in de koudwaterleiding vlak onder het keukenkastje monteren.
vandaar een koperbuis naar een nieuw te plaatsen muurplaat.
knellen is het makkelijkst.
solderen is mooier.
 

Lange Herman

  • #3
JustJerney heeft je het volgende bericht gestuurd:
Dag Herman,

Ik doe het even zo. Ik zag dat je had gereageerd op mijn post over het realiseren van een vaatwasseraansluiting vanuit de combi ketel. Dank voor je respons!

Ik ben echter een totale leek op het gebied van waterleidingen, etc. Je zegt een T stuk plaatsen vlak onder het keukenkastje op de koud water leiding. Het feit dat er al een extra kraan in de ketel zit maakt niet uit?

Ik probeer een beetje voor me te zien hoe je hem bedoeld.
 

Lange Herman

  • #4
Op bovenstaande manier kan iemand anders ook reageren en heeft een ander er misschien ook wat aan.
 

Lange Herman

  • #5
Ik kan geen afbeeldingen zien.

Het feit dat er een kraan zit maakt niet uit.
Je zou zelfs die kraan kunnen gebruiken, maar dat ziet er niet uit natuurlijk.
 

JustJerney

  • #6
Helemaal prima, heb je gelijk in.

Maar dan de leiding onder het keukenkastje langs die gasleiding laten lopen die er al zit, of in het aanrecht nog een gat maken en dan vanaf beneden pas naar links?
 

CV__

  • #7
Dat is gewoon eigen keus; doe wat je het beste uitkomt / mooiste vindt..
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
7

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu