Vaatwasser neemt geen water, vervolg

ZZ-top

  • #1
Het rare is dat de vaatwasser blijft afpompen (programma staat met mechanische klok aan het begin), ook als ik de deur open doe. Dit is met de vaatwasser AAN. Toch nog even de lekkage-flotter onderin getest, en die lijkt na het droogmaken gewoon goed te werken: weerstand verandert tussen contacten als ik de flotter indruk, EN als de vaatwasser UIT staat en ik druk de flotter in, dan treedt de beveiliging in werking, en gaat de afvoerpomp draaien. Ik weet nu ook dat het rondje de niveauregelaar is. Ik zal kijken of ik die door kan meten (weerstand) of doorverbinden (er is een witte en bruine draad met plastic hoesje, en een blauwe draad in het midden zonder hoesje. Weet iemand welke ik zou moeten doorverbinden?).
Met de stekker erin staat er op de bruine en blauwe draad stroom. Als ik het schroefje met de veer eruit haal, dan staat er op alle 3 contacten stroom. Betekent dat dat het problem inderdaad in de niveauregelaar zit? Wie heft er verstand van?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Waarom maak je hiervoor een nieuw topic aan?

Gebruik de knop Antwoorden bij je vorige topic om een aanvulling te schrijven.

Je zou meteen van de gelegenheid gebruik kunnen maken door de gegevens van het typeplaatje te vermelden, met name de PNC. Dat hebben de meeste technici nodig om de bij jouw machine behorende servicedocumentatie te kunnen bekijken.
 

ZZ-top

  • #3
Ik kom hier niet zo vaak, en kreeg als reactie van de website dat ik mijn oude bericht niet meer kon bewerken en een nieuwe moest aanmaken; vandaar.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Je kunt je oude bericht inderdaad niet meer bewerken. Maar je kunt wél een antwoord plaatsen. Net zoals je dat net hier hebt gedaan.

Als je nieuwe berichten plaatst ipv antwoorden, weet niemand meer waarover het gaat. :wink:
 

ZZ-top

  • #5
VERVOLG IN ORIGINEEL BERICHT (sorry). Graag dus niet meer op dit bericht reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu