Vaatwasser bosch: verwarmt niet door te weinig water?

Caroniek

  • #1
Ik heb al wat zitten snuffelen op het forum en ben al heel wat handige dingen aan de weet gekomen. Hiervoor mijn dank. :)

Helaas heeft dit er niet toe geleid dat mijn vaatwasser weer werkt.
Probleem: ik kwam er achter dat de vaatwasser niet warm werd en later kwam ik er achter dat de sproeiarmen niet ronddraaien.
Ik heb de zeef schoongemaakt, de sproeiarmen schoongemaakt,het labyrint schoongemaakt, de aquastop nagekeken (niet doorgemeten, maar de tijd die er voor nodig is om het labyrint te vullen is normaal) ,de waterdruk van het water is ok, er staat geen water op de bodemplaat, die vlotter werkt ook goed.
Als de machine aanstaat dan hoor je wel een pompgeluid maar het klinkt schrapend. Er komt wel water uit de sproeiarmen maar blijkbaar niet genoeg om ze te laten ronddraaien.Verder wordt het water wel goed weggepompt.
Ik vermoed toch dat de sproeiarmen niet ronddraaien omdat de waterdruk te laag is. Waar kan dit aan liggen?
Verder heb ik begrepen dat de machine niet gaat opwarmen als de waterdruk te laag is en dit zou verklaren waarom de machine niet verwarmt. Klopt dit?

Ik heb een Bosch vaatwasser uit 2000, een SGS8442eu/07

ik hoop dat iemand mij kan helpen want zo blij zijn de kids niet met
afwasdienst :lol: :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Verwijder de grote zeef binnen in de machine en controleer de circulatiepomp op rommel tussen de schoepen, pas op voor glasscherven.
 

Johnie

  • #3
Het schoepenrad in de umwalspomp zal wel los zijn kun je een rep set voor bestellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu