Vaatwasser Bosch valt direct uit

Hans_t

  • #1
Een hele goed avond,

Sinds vandaag doet mijn Bosch vaatwasser het niet goed meer. Type shv55m43eu/18 fd8802.
Als ik deze aanzet gaat het display met minutenaanduiding héél even aan, en daarna weer uit. Het lijkt of de machine dan uitstaat en er gebeurt niets.

Als ik hem weer aanzet en druk een paar knoppen in dan krijg ik wel wat in het display te zien, en kan ik wat instellingen wijzigen.

Maar als ik de powerknop weer uit en aanzet, dan valt deze meteen weer uit. Helaas krijg ik geen foutcode in beeld, en weet dus ook niet waar ik moet gaan zoeken.

Hopelijk heeft 1 van de forumleden een goede tip!

Alvast bedankt

Groet,

Hans
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een goede tip: Gegevens van het typeplaatje aangeven.
- E-Nummer inclusief Index (bijv. /01)
- FD-Nummer
 

Hans_t

  • #3
Dank je wel voor de tip Kees, dat was ik inderdaad vergeten.
Ik het het zojuist toegevoegd.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Een mogelijke oorzaak is dat de deurvergrendeling/schakelaar is blijven hangen in toestand 'deur gesloten' wanneer de vaatwasser open is.

Bij volledig geïntegreerde vaatwassers wordt het display namelijk uitgeschakeld als de deur gesloten is.

Voor de rest zou ik het zelf niet weten.

Met het indrukken van knoppen tijdens inschakelen moet je wel voorzichtig zijn: dat is (ook) een methode om in het servicemenu te komen en daarmee kun je (zonder dat je het weet) de besturing zodanig instellen dat niets het meer doet.

Dus vooral niets meer doen dan alleen in dat menu gaan, verder geen andere commando's geven, alleen weer uitzetten (dan ben je in elk geval uit het servicemenu).
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu