Vaatwasser aansluiten leiding in muur

Kwoth

  • #1
Hallo,

Wij willen graag een vaatwasser aansluiten in onze keuken. Nu komen er uit de muur slechts twee leidingen waarop een boogstukje zit met schroefdraad. Daaraan zitten flexibele slangen die naar een mengkraan lopen. Het is helaas onmogelijk om de leiding te onderbreken.

Is het mogelijk om de flexibele slang van de koudwaterleiding te draaien. Daar een flexibele slang te laten lopen naar een t-stuk. En op het t-stuk een wasmachine kraan (al dan niet via een muurplaat) en een flexibele slang naar de kraan aan te sluiten?

Of is er een nettere oplossing?

Zoals op de foto te zien is, is er weinig ruimte. Zou het nog lastig worden om een sifon voor de vaatwasser te monteren. Of valt dat mee.

Bedankt voor het meekijken!

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Is er een mogelijkheid een leiding vanaf de andere kant van de muur te leggen naar het keukenblok?
Daar komen de zichtbare leidingen ook vandaan zo te zien.
 

Kwoth

  • #3
Hoi Jan,

Daar kan ik helaas niet bij.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dan op de koudwaterleiding het t-stuk hieronder in de plaats van de knie zetten, de flexibele slang aansluiten op de schroefdraad, anders gaat die aansluiting lekken.
Aan de knelkant kunt u een stukje leiding aansluiten voor de vaatwasser.

 

Kwoth

  • #5
Top, bedankt voor deze optie!
 

Kwoth

  • #6
Hoi Jan, de buis waar het kniestuk van af moet is 12mm. Die kan ik nergens vinden. Alleen een 15x15mm x 1/2".

Moet ik dan toch voor die eerste mogelijkheid gaan?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Verloopringen 15 x 12 gebruiken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu