Vaak gestelde vragen over voorstrijk

Hendardevnan

  • #1
Hi ik ben bezig met mijn huis, verven etc.
Ik heb Alabastine voorstrijk gebruikt en daarna Latex kleur: steenkool mat verf van Perfection.

Nadat het latex verf was opgedroogd dat ik dus vlekken van de voorstrijk.

Kan ik dit na behandelen door de latex verf te vermengen met voorstrijk en dit opnieuw aan te brengen?

Ik ben net begonnen in mijn keuken, zo te zien zou ik de rest van mijn woonkamer moeten opschuren om van dat glimmende voorstrijk laag af te komen.

Zo lees ik wisselende tips dat opschuren ook niet echt helpt, en dat je de vlekken blijft zien, ik heb een soort steenkool mat zwart latex verf.
Is er iemand die misschien met dezelfde probleem, geprobeerd heeft om met een andere kleur overheen te schilderen? zal je het blijven zien, als ik nu mijn zwart mat muur eeneens mat wit over gaat schilderen?

Alle tips zijn welcome, thanks in advance!
 

Piet de Prutser

  • #2
Euh... misschien een beter dekkende variant kopen bij de speciaalzaak en nogmaals eroverheen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
De glimmende plekken ontstaan door te ruim aangebrachte voorstrijk waardoor de ondergrond glad wordt.
Door de glimmende gedeeltes te schuren kunt u het glimmende weghalen, met schuurwol gaat dit heel gemakkelijk.

Lees ook dit topic even door, staat veel info in: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/voorstrijk.94232/
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
1
1
Gerelateerde onderwerpen
Gronden en hoevaak lakken
Hoe vaak sauzen

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu