Uitschuifplank, in hoogte verstelbaar

Marcx77

  • #1
Hoi,

Ik wil een bureau maken, waarbij ik een digitale piano op een uitschuifbare plank/lade onder het werkblad wil plaatsen. Dit gaat qua knieruimte net goed. Maar om nu de piano een beetje op de juiste hoogte te krijgen als je de plank uitschuift, wil ik de plank ook in hoogte verstelbaar maken.

Ik zit zelf te denken aan een systeem dat je ook wel hebt in lades van vaatwassers: die kun je optillen en in een hogere stand zetten. Om ze weer lager te krijgen, til je ze een klein beetje op en laat ze weer zakken.
Ik heb alleen geen idee hoe een dergelijk systeem heet. Ik heb al het een en ander gegoogled, maar ik kom niets tegen dat er op lijkt. Wellicht bestaat het niet "standalone". Of wellicht zijn er veel logischer oplossingen?

Elke hulp is welkom! Alvast bedankt.

mvg,
Marc
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Hoeveel moet het omhoog kunnen komen?
 

Marcx77

  • #3
Tussen de 10 en 12 cm.
 

De Bob

  • #4
Op de uitschuifplank twee balkjes 10/12cm monteren van voor naar achter, met scharniertjes/piano scharnier aan de zijkant zodat ze op hun zijkant geklapt kunnen worden, en daar op het keyboard zetten.

Na gebruik de balkjes weer terug klappen, en met keyboard terug schuiven.

(ideale toets hoogte is ongeveer 78 cm) maar aan te passen.
 

Marcx77

  • #5
Leuk idee! Had ik zelf nog niet aan gedacht.
Punt is: het keyboard weegt ruim 20 kg, dus als je het met enige regelmaat wilt gebruiken, dan wordt dat al snel vervelend.
 

De Bob

  • #6
Kan die plank dat wel hebben, plus de toetsaanslagen ?
(kan hard gaan, mijn ervaring)

Je moet hem toch ergens steeds tillen
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Wat ook belangrijk is de dikte van het keybord en hoe breed deze is.
Zo iets zou het moeten worden?

De Bob 78 cm is dat zitten of staan

 

De Bob

  • #8
(Zittende) Toets hoogte vanaf de vloer, en afhankelijk van de piano kruk hoogte.

Maar standaard is mijn advies deze hoogte. (Onderarmen horizontaal)

Breedte is afhankelijk van het aantal toetsen, er zijn twee maten, 61 of 76 toetsen.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
3
3

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu