Uitbouw: advies gevraagd m.b.t. vloer opbouw

Arianne

  • #1
Ik ga 55 m2 uitbouwen, vandaag zijn de heipalen geplaastst. Van mijn uitbouw wordt een deel woonkeuken (9 bij 4 meter), en de rest komt bij de woonkamer. Woonkeuken uiteindelijk gevlinderd beton, rest houten visgraat. Alles met vloerverwarming. En moet ook nog eens op de zelfde hoogte eindigen, waar ik mijn hoofd op breek. Ik snak naar advies...
De betonnen fundering wordt 18 cm. dik, gewapend en geisoleerd met 10 cm ps harde persing, metselsparing rondom en gestort met c25 beton. meteen vloerverwarming en vlinderen in keukendeel is geen optie begrijp ik. Dus hoe verder na plaatsen fundering?
1. isolatie (hoe dik) of folie oid ?
2. vloerverwarming
3. opnieuw beton storten in keuken (hoe dik!!??) en cement dekvloer in woonkamer (hoe dik?)met niveauverschil ivm ondervloer en houten vloer die nog komt
4. beton vlinderen
5 voegen in beton vrezen ivm scheuren?
6. houten vloer plaatsen

in welk traject wordt gasleiding en waterleiding doorgevoerd??

Ik hoop dat iemand mij goed kan adviseren. Doe de verbouwing zonder aannemer, in eigen beheer, alles op de rit en duidelijk maar dit verhaal kom ik gewoon niet uit.....

Hartelijk dank voor alle tips and tricks!!

Groet,
Arianne
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Heb je zelf wel voldoende kennis voor zo'n groot project? Heb je de fundering zelf bepaald of is er een constructeur bij betrokken?

Bij een paalfundering heb je geen funderingsvloer. Ik ben benieuwd naar hoe dat zit.
 

Arianne

  • #3
Er zijn tekeningen gemaakt, zo ook constructietekeningen/berekeningen. Volgens deze tekeningen is geheid en zal de ffundering worden geplaatst, dus dat zit wel goed!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Isolatie is conform bouwbesluit dus Rc3.5 voor de vloer, 4.5 wanden en 6.0 dak.

Vloerverwarming doe je normaal in de dekvloer, niet in beton. Vlinderen is alleen nodig als de betonvloer in het zicht blijft.

Leidingwerk kan door de vloer of er onder. Meestal in een mantelbuis en aan één stuk.

Lees je eens in in andere topics hier. Vloeren komen vaak voorbij.
 

Arianne

  • #5
In de keuken blijft het beton in het zicht dus vandaar dat daar zoals ik in eerste bericht al schreef vloerverwarming met een extra laag beton komt wat gevlinderd gaat worden. de rest van de uitbouw krijgt vloerverwarming+cementdekvloer+eiken visgraat.

Maar mijn vraag is dus, wie kan mij een juiste opbouw geven met wat voor isolatie onder vloerverwarming, dikte zandcementdekvloer/beton in keuken etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu