Tweede vraag uitbouw

Lieveke

  • #1
Hallo,

Aangezien jullie mij laatst zo goed hebben geholpen met een vraag over de uitbouw vraag ik jullie nogmaals raad.
Wellicht willen jullie nogmaals meedenken?
Mijn uitbouw (hsb) moet ernstig opnieuw geïsoleerd worden en dit gaat van het voorjaar ook gebeuren.
Nou wil het geval dat er aan de binnenkant een barst is ontstaan tussen de muur en het plafond.
Wellicht zat deze er al en was deze even snel dichtgekit door de vorige eigenaar en is deze nu terug?
Maar de barst zit echt aan de plafondkant en een stukje is echt duidelijk aan het plafond.
Nou voel ik door die barst heen echt tocht naar binnen komen maar dit is toch niet mogelijk als mijn dak niet lek is??? (dit heb ik van het najaar nog laten controleren)
Volgens mijn man kan je koudeval als wind ervaren en is dat hier het geval. Is dit mogelijk?
Wat door eeen vriend van mij geopperd is is dat als de dampdichte folie en/of de isolatie in de wand niet goed is aansluit aan de bovenkant (wat idd niet klopt) die wind in je flafond kan slaan en je dus de wind van de muur uit je dak komt.
Kan iemand mij op weg helpen en mij vertellen welke opties realistisch zijn?

Groetjes Désirée
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Die tocht komt waarschijnlijk via dakrand boeiboord onder de dakbedekking terecht. Zou er isolatie materiaal boven op het plafond liggen dan voorzichtig zijn met die ventialatie.

Lees maar mee in de groep Keuken is ongeveer dezelfde vraag gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu