Tussenmuur slopen,opening dichtmetselen & Muur herstelle

JDekker

  • #1
Hallo,
Na de aankoop van een huis wil ik graag het een en ander op gaan knappen.
Het gaat o.a. om het slopen van een tussenmuur. Deze tussenmuur scheidt een slaapkamer van een bergingsruimte. De muur is van onder deels gemetseld en erboven zitten naar mijn vermoeden gipsblokken. Het is een muur van circa 3,5 bij 3.
Ik wil dus
- De muur wegslopen en netjes afwerken.(rechtergedeelte foto 1)
- Er zit een deur in de berging. Dit moet dichtgemetseld worden. Ingang moet dus dicht (zie tevens foto 1)
- Het raam moet ook dichtgemetseld worden of vervangen. het raam is in slechte staat.
- De muren zijn op enkele plekken zwaar beschadigd. Dit moet opgeknapt worden.
Mijn verzoek is of iemand tips kan geven hoe ik deze klus kan klaren. Zie hieronder de Foto's:






Ik ben benieuwd naar de reacties.
Mvg,
J.Dekker
 

Pepjo

  • #2
Goede aftrap. :wink:

Ik vrees dat hier een bouwkundige moet komen kijken, ivm het ondervangen van hetgeen er bovenop de weg te slopen muur rust.

Als je eenzelfde raam terug wil laten komen dien je naar een glas-in-lood zetter te gaan en daar eens vragen wat de mogelijkheden zijn.

Verder kan je het deurkozijn gewoon dichtzetten met Ytong-blokken. Wel het kozijn zelf ook verwijderen.

Ik zie overigens ook nog wat niet zo charmante electra die je gelijk mee kunt nemen.
 

Henkvis

  • #3
Een raam dichtmetselen mag niet zomaar in alle gemeentes.
Waarschijnlijk zul je dit eerst aan moeten vragen.

Er staat vaak iets in de zin van: Vergroten of verkleinen of veranderingen van gevelopeningen bladie bladie...

Suc6 met je klussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu