Trommel Miele W931 draait moeilijk

Harryke

  • #1
Mijne heren,

De trommel van mijn Miele Novotronic W931 draait heel moeizaam rond. Ook met de hand gaat dit zwaar. Iemand een idee wat dit kan zijn en waar ik moet beginnen?

Heb nog geen ervaring met het repareren van wasmachines.
Daar komt hopelijk snel een einde aan. Had ook geen ervaringen met vaatwassers maar dankzij dit forum onlangs toch succesvol een reparatie uitgevoerd. Wederom graag jullie hulp. Bij voorbaat dank.
 

Harryke

  • #2
Inmiddels machine open gemaakt. Snaar eraf gehaald en deze is versleten. Op 1 plek is over een lengte van 3 cm de zijkant van de snaar zelfs gesmolten.
Trommel en motor draaien zonder snaar er tussen beiden als een zonnetje.
Waardoor kan mijn snaar zo toegetakeld zijn? Iemand een idee of dit vaker voorkomt?
Moet de nieuwe snaar worden gespannen en zo ja, hoe ga ik hierbij te werk?

Bij voorbaat dank voor jullie reakties.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Dit komt vaker voor, er hoopt zich was op in de trommel en door de kracht van het aanslaan van de motor slipt de poelie over de snaar en kan deze verbranden.
Bij een nieuwe snaar moet deze op de goede spanning staan, zo niet dan kunt u de bevestiging van de motor iets losdraaien en de motor naar beneden drukken om de goede spanning te krijgen.
 

Harryke

  • #4
Bedankt voor je reaktie Jan.

Nog een laatste vraag en dan kom ik er helemaal uit. Wat is de juiste spanning?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
De snaar moet ongeveer 1 cm ingedrukt kunnen worden op de afstand tussen het kleine en grote wiel, bij een origineel exemplaar moet hij strak genoeg zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu