Trespa toplaag brokkelt af

Roewi

  • #1
Nu alle kozijnen weer strak in de verf zitten irriteer ik me aan de trespaplaten. De toplaag brokkelt af. Is hier wat aan te doen? Zat te overwegen om ze te vervangen maar zijn denk speciale platen. Aan beide kanten wit met daarin een soort purisolatie.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je noemt een merk naam dus je moet wel zeker weten dat het een en ander klopt. Platen van dat merk met schuim erin ken ik niet. Gelukkig weet ik ook niet wat ze allemaal leveren.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Foto?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Dergelijke platen van genoemd materiaal worden veelvuldig toegepast. De vulling bestaat uit PIR of PUR. Aangenomen dat het dit is ( als buitenplaten kunnen ook andere volkernplaten worden gebruikt ) ontstaan dergelijke beschadigingen door indringen van vocht, vaak na zaagfouten. Het is wel volkern maar wel bestaande uit verlijmde lagen.

De beschadigingen fohnen we meestal droog. Dit drogen moet absoluut goed gebeuren want achtergebleven vocht drukt verf weer net zo makkelijk weg.
Reparatie op de kale beschadiging met 2k-epoxyvuller waarna een kunstsof hechtprimer ( All-Grund) wordt aangebracht. Hierover kan de deklaag worden aangebracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu