RTL-ventiel - vloeren niet warm

Mossel

  • #1
In onze nieuwbouw woning is vloerverwarming aangelegd. In totaal zijn 10 groepen aangesloten. Voor de badkamers bg en 1e etage werd een RTL ventiel geadviseerd. Bij aanvang van het stookseizoen constateren wij dat de badkamervloer bg en de aangrenzende slaapkamer niet warm worden. In de badkamer boven zit wel een RTL-ventiel, maar in de badkamer beneden geen. De slaapkamervloer zit op twee groepen van de verdeler. Groep 1 en 2 hebben ook een andere knop dan de andere groepen. Wat kan de oorzaak zijn dat de vloeren niet warm worden. Hebben ontlucht en de ketel op druk gebracht. De ketel is van het merk Intergas.

Wie heeft een oplossing. De aannemer reageert niet meer op onze mails.
Bedankt voor jullie reakties.
 

Pepjo

  • #2
Wij komen eigenlijk niet tussen opdrachtgever en uitvoerder, dat leidt tot ellenlange discussies en welles-nietes verhalen, zie hiervoor ook de forumregels.

Er is één vraag die ik wel wil stellen : waarom is er op de begane grond geen RTL aangebracht, terwijl dat wel geadviseerd is ?
 

Mossel

  • #3
Ik begrijp dat u niet tussen opdrachtgever en uitvoerder wil zitten. Maar onze rechtsbijstand verzekering doet niets voor ons, Ver eigen huis wil wel juridische bijstand verlenen, maar daar hangt weer een prijskaartje aan. Terwijl wij al een rechtsbijstandverzekering hebben. Wij staan met onze rug tegen de muur en letterlijk en figuurlijk in de kou.

Nou dat vragen wij ons ook af. Op de tekeningen van de installateur staat duidelijk dat in de badkamer een RTL-ventiel zou moeten zitten. Waarschijnlijk zijn ze dat vergeten. Als deze er wel hoort te zijn is dit dan nog te herstellen?
 

Pepjo

  • #4
Kunt u een foto maken van de pomp en verdeler ?
Een RTL ventiel is volgens mij wel na te plaatsen : het is niets anders dan een begrenzer. Of er ruimte voor is en hoeveel hak- en breekwerk het oplevert durf ik niet te zeggen.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #5
Alles is te herstellen, de vraag is echter wie gaat dat betalen?
 

Mossel

  • #6
Nou ik denk als wij kunnen bewijzen, en dat kunnen wij aan de hand van aanwezige tekeningen en de meerkosten die wij hebben betaald, dan zal de installateur voor de herstelkosten moeten opdraaien. En dat is al meerdere keren gebeurd. Als het goed is zit er nu een foto bij.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #7
E-mail is bij sommige bedrijven geen communictiemiddel, je moet gewoon bellen of langsgaan.

Bel de installateur met je probleem, mogelijk lost het zich dan bijna vanzelf wel op.

Pas als dat niet werk:

Alle communicatie noteren, datum tijd en wie en eventuele toezeggingen.
Als een toezegging niet nagekomen word, schriftelijk nogmaals de afspraken vastleggen 1 kopij voor jezelf de andere aangetekend versturen.
 

Pepjo

  • #8
Ik denk dat we het hierbij maar moeten laten : de boel is te herstellen, wie de kosten op zich neemt gaat dit forum te buiten, evenals verdere juridische consquenties.

Succes met de verwarming, hier gaat verder een slotje op.

Mochten er vragen met betrekking tot het zelf uitvoeren van klussen zijn, dan bent u van harte welkom om die op dit forum te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu