Mijn intergas HR22 uit 2004 heeft hetzelfde probleem, althans na tijdje verwarmen geeft hij foutcode 0. Gisteren is er een service monteur bij geweest en die heeft sensoren S1 en S2 vervangen, maar het probleem is helaas niet opgelost. Er is toen aangegeven dat als het niet de sensoren zijn, dat ik dan beter de CV ketel kan vervangen want dan is waarschijnlijk de branderautomaat defect.
Ik ben nog in blijde afwachting van een offerte met de kosten van een eventuele nieuwe ketel en ook van de kosten voor het vervangen van de branderautomaat.
Waar vroeger je ketel binnen een week vervangen was, mag je tegenwoordig blij zijn als je binnen twee weken een offerte krijgt
Nu zie ik op internet gereviseerde en gebruikte branderautomaten te koop staan.
Aangezien het gasrookkanaal tegenwoordig standaard mee vervangen dient te worden wanneer de ketel vervangen wordt, en dat in mijn huis best lastig is vroeg ik mij af hoeveel werk het is deze branderautomaat zelf te vervangen zodat ik mogelijk de ketel nog een tweede leven kan geven zodat ik dat moment nog even voor mij uit kan schuiven.
Mijn cv ketel bevind zich op de begane grond, en het gas rookkanaal loopt via een koof op de eerste verdieping naar het dak.
Zover ik kan zien betreft het vervangen van de branderautomaat het los en vastmaken vaneen aantal boutjes en connectoren. Of moet de ketel daarna afgesteld worden? Heeft iemand praktijkervaring?
Zijn er ook manieren om aan het vervangen van gasrookkanaal te ontkomen? Waarom moet dat eigenlijk wat slijt er aan een buis?