Hogedrukreiniger gerepareerd

Jaswest

  • #1
In 2008 bij een bouwmarkt een hogedrukreiniger gekocht. Eén keer gebruikt en deze winter in de schuur laten staan.
Naar heden bleek was ie bevroren geraakt en liep het water in stralen uit het binnenwerk.
De bouwmarkt kon alleen maar zeggen: laat 'm maar hier, dan sturen we 'm door naar de fabrikant. Kost u voor inspectie €50. Reparatie onbekend.
Bij de andere bouwmarkt een soortgelijk verhaal, maar daar was een verkoper die hetzelfde had meegemaakt en €67 kwijt zou zijn inclus. reparatie en een jaar garantie. Die had dus maar een nieuwe gekocht. :(
Zelf dan maar open gemaakt, bleek het kunststof knietje, waarop de hogedrukslang wordt aangesloten, op de naad gebarsten.
Ermee naar de plaatselijke gereedschapwinkel in Goes. 'Bestellen we toch gewoon voor u?' 'nr 9.036-703.0 Connection delivery side'. Kost €3,03 excl. BTW.
Les 1: laat zo'n ding niet bevriezen!
Les 2 : gebeurt dat toch, ga even naar een echte gereedschapwinkel.
Zo kan het dus ook! Hulde, toch?
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #2
Zonder namen van bedrijven te noemen, kan het ook hoor.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #3
Leuk dat je dat zo gelukt is maar dat bedrijf is echt geen uitzondering.

Zodra je weet wat er stuk is kan je bij de fabrikant dat onderdeel gewoon bestellen, vaak staan er zelfs tekeningen van in de gebruiksaanwijzing met het bestelnummer en positie erbij.

Gamma/praxis/karwei ed kunnen die onderdelen ook voor je bestellen, jij kwam daar voor reparatie niet voor een onderdeel.Repareren kunnen ze in de bouwmarkt niet.
Dus om nu de andere bedrijven af te schilderen als slecht en dat andere bedrijf als super is bullshit.
Bij de praxis heeft die man alleen beoordeeld op jouw klacht en zijn ervaring was bij een eveneens bevroren machine dat dat 67 euro koste.Was daar ook dat knietje defect? of waren de plunjers van de opvoereenheid kapot gevroren?Zelfs asl was het hetzelfde onderdeel.Je krijgt daar nog transport(2x12 euro) onderzoek en reparatie 40 euro(1uur) en een onderdeeltje voor met garantie.
En niet alleen dat knietje word vervangen, de gehele unit word nagezien op alle bevroren punten.

Verder is het hier niet de bedoeling om reclame te maken of bedrijven af te zeiken.
 

Jaswest

  • #4
Zal het wel veranderen.
Maar de bouwmarkten hadden toch ook kunnen zeggen dat ze dat konden/wilden bestellen?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #5
Je kwam voor reparatie niet voor een los onderdeel.De bouwmarkt is vaak ook en dozen schuiver, die scholieren weten ook niet van de hoed en de rand.
 

Jaswest

  • #6
Ik kwam wél voor een los onderdeel.
Maar ze hadden zelfs de sterschroevendraaier niet even voor me om de kast te openen en te kijken wat er precies kapot kon zijn.
Dat ging trouwens niet zomaar. Thuis bleek ik er stroom en water op te moeten zetten om het lek te vinden.
Een klein beetje ervaring in mogelijke kwalen mag ik toch wel verwachten bij de servicebalie?
Achteraf bezien lijkt zo'n bevroren knietje vaste prik, toch?
 

Tiho

  • #7
Bovendien had de fabrikant waarschijnlijk hetzelfde als u gerepareert :wink:
 

Jaswest

  • #8
Precies, Tiho.

Maar de reacties overziende leek dit onderwerp niet in dank ontvangen.
Ik verwachtte anderen daarmee te behoeden voor onnodige uitgaven en het-bos-ingestuurd te worden door jongelui van servicebalies.

Ook heb ik geen behoefte aan discussies over de vraag met welk doel ik bij zo'n bouwmarkt terug kwam. Een onderdeeltje / reparatie / hulp bij de diagnose of gewoon de vraag hoe dat ding voor de goedkoopste en snelste manier weer in orde te maken zou zijn.

Kortom, het ware beter geweest als ik dit onderwerp niet ter sprake gebracht had. Maar verwijderen kan ik niet meer. Daarvoor moet de mod ingeschakeld worden. Alleen is nergens te vinden wie dat is en waar te vinden. Dus ik zou zeggen: doe uw best!....

NB Is het hier trouwens normaal om woorden als bullshit en afzeiken te gebruiken?
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #9
Ach op zich is het een goed onderwerp.
Alleen namen van bedrijven noemen hier op het forum is niet de bedoeling, daarom ook sommige reacties.

Je kunt ook niet verwachten van het personeel achter de service balie van een bouwmarkt, dat ze een defekt apparaat gaan open schroeven om te kijken wat er aan de hand is.
Ze kunnen het apparaat innemen, en opsturen naar de fabrikant voor reparatie, maar meer ook niet.
Want als ze dat moeten gaan doen, dan moeten ze echt technisch personeel aan gaan nemen, die daar verstand van hebben.
En zouden ze ook onderzoek kosten moeten berekenen.

Want voor niets gaat de zon op, en tijd kost geld, zo ook goed technisch geschoold personeel.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #10
Het personeel in de bouwmarkt is gewoon niet geschoold voor reparaties. een apparaat openen zullen ze dan ook niet doen. Al is het alleen maar vanwege mogelijke juridische consequenties als aansprakelijkheden.

Wil je meerf service, dan moet je naar een ander soort winkel, zoals een lokale gereedschaphandel. Maar daar hanteren ze dan vaak wel weer andere prijzen.

Overigens heeft u gewoon geluk dat alleen het plastic aansluitstuk kapot gevroren is. In veel gevallen zal er meer dan dat stukvriezen en zal reparatie moeilijker zijn.
 

Jaswest

  • #11
Verwijderen van dit onderwerp blijkt nu toch weer te veel gevraagd.
Dus dan maar rechtuit:
Geen namen van winkels, hoezo niet?
Ooit de Consumentengids gezien, of Radar, of Kassa? Zowel bedrijven die er een potje van maken als pluimen voor hen die best eens in het zonnetje gezet mogen worden, worden met naam en toenaam genoemd. Het blijkt perfect te werken.
Of is men hier bang voor aansprakelijkheidsclaims zoals in de USA?

En voor het onderwerp zelf: Ik mag van de leverancier, of dat nu een bouwmarkt is of een andere winkel, gewoon verwachten dat ze even met me meedenken. Ik zal vast niet de enige of eerste (de eeuwige smoes) zijn die hiermee komt.
En dan is het wel erg gemakkelijk om je, als servicemedewerker dom te houden. Er bestaan ook nog chefs, of collega's die er mogelijk meer van weten.
Maar als we ons er al bij voorbaat bij neerleggen dat hen dat geld kost spelen we de kapitalisten wel erg in de kaart.
Het is tenslotte niet niks om zo'n apparaat total-loss te laten verklaren. Terwijl het voor 3,5 cent repareerbaar was.
 

Tiho

  • #12
Tel ff tot tien en lees ondertussen de regels?
 

Peter

Specialist Bouw/Sanitair
  • #13
Jaswest schreef:
Geen namen van winkels, hoezo niet?
Ooit de Consumentengids gezien, of Radar, of Kassa? Zowel bedrijven die er een potje van maken als pluimen voor hen die best eens in het zonnetje gezet mogen worden, worden met naam en toenaam genoemd. Het blijkt perfect te werken.
Of is men hier bang voor aansprakelijkheidsclaims zoals in de USA?
De door jou genoemde bedrijven, zijn consumenten sites, en geen klusforum.
Op die sites kun je dus je ongenoegen over een bedrijf spugen.
Daarvoor is dit forum niet opgezet, dus worden er ook geen namen van bedrijven genoemd, omdat het niks met zelf klussen te maken heeft.

Daarbij komt nog, dat vele vaste beantwoorders een eigen bedrijf hebben, of voor een bedrijf werken en professioneel bezig zijn in de door hen aangegeven onderschrift bij hun naam.
En als die nu allemaal reclame voor hun bedrijf gaan maken, dan is het einde zoek, en krijg je onenigheid op het forum.

Daarom zijn er ook forum regels opgesteld, om zoiets te voorkomen, of dat mensen hier gratis reclame komen maken voor hun eigen bedrijf.

En het staat ook een ieder vrij die het niet eens is met deze forum regels, om dit forum te verlaten, en een andere site op te gaan zoeken.
 

Jaswest

  • #14
Ik vind het best, hoor. En had ze na de eerste hint toch al verwijderd. Waarom er dan over door blijven gaan?

Het ging me helemaal niet om ongenoegen te uiten, maar juist génoegen.
En een tip aan mensen te geven die met hetzelfde te maken krijgen.

Jammer dat door alle kritiek de oorspronkelijke mededeling ondersneeuwt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
1
4

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu