Ik ga m'n eigen antwoord geven. Ben maar begonnen zonder enig idee maar het blijkt redelijk mee te vallen.
Het is een uurtje werk, wellicht minder.
Hieronder uit herinnering de klus:
Benodigdheden :
Gewone Schroevendraaier
Sleutel 13mm (ratel met dop 13mm kan ook)
Torx bit (T20)
3 kleine tie-wraps
Ijzeren pijp, breekijzer of bezemsteel of iets dergelijks.
Linker zijkant verwijderen door alle Torx schroefjes eruit te halen.
Bovenkant machine hoeft er niet af ! (vraag maar hoe ik dat weet)
Snaar en centrale moer(13mm) verwijderen,
Snaarspanner (13mm)(zit min of meer aan de motor en trommel vast (messing verzinkt)
Grote poelie (het grote wiel) eraf halen
6 Zwarte Torxbouten op naaf verwijderen.
Contragewicht lekker laten zitten
Bedrading naar verwarmingselement loshalen, 3 tie-wraps doorknippen
Met een schroevendraaier de clips eraf
Lager eruithalen(niet uitelkaar laten vallen)
Nu voorzichtig de zijkant van de trommel eraf. Pas een beetje op het element, het zit in een houder en moet daar later weer in. De zwarte dikke (verwarmings?)draad heb ik laten zitten dus voorzichtig opzijleggen.
Nu ligt het geheel open en kan je bij het vastgelopen deurtje.
Ik heb het met een ijzeren pijp teruggedrukt naar het midden gehouden en tegelijkertijd de trommel teruggedraaid tegen de normale richting in.
Deurtje op de juiste manier sluiten(en NOOIT meer vergeten) en alles terug inbouwen.
De clipjes krijg je met de hand wel terug met een beetje handigheid.
Vergeet de tie-wrapjes niet, want die bedrading loopt anders akelig dicht langs de snaar. Vergeet ook niet de snaar te spannen! dit door middel van de "motorbout" met het vierkante plaatje erachter.
Ik heb de boel trouwens ook een beetje schoongemaakt met schimmelreiniger (agressief spul). Als test lopen nu de schoonmaakdoeken. Ik laat t weten als er iets lekt oid.
Succes
PS. Ben beginneling en hobby-prutser dus al het bovenstaande zonder enige garantie. Misschien heb ik wel een lager of iets anders stuk gemaakt! Dan hoor ik het graag van de pro's.