Agpo HR Econpact 27C eerste keer geen warm water

Piedie

  • #1
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn verwarmingsketel. Het gaat om de Agpo HR Econpact 27C uit december 1999.

Het volgende is het geval:
Als ik s'morgens warm water vraag dan gebeurt er dit:
Ik draai de warm water kraan open.
(geen thermostaat kraan)
De ketel start op d.w.z. Ik zie de temperatuur van ongeveer 28/29 graden aflopen naar onder de 20 graden.
Het vuur in het kijk glaasje brandt fel!
(is dit een gloeispiraal?)
Op de display zie ik dan dus een T zonder punt met een dalende temperatuur. Het overdruk ventiel boven op de ketel geeft dan soms enkele druppels water.
De water temperatuur bij de kraan is lauw/aan de koude kant.
Ik heb zelf het idee dat het water uit de ingebouwde voorraad wordt getapt.

Als ik vervolgens de waterkraan sluit en na dat de ketel in rust stand is geweest weer open draai, dan gaat de ketel wel over van FEL branden naar minder fel branden.
Als de ketel over schakelt dan hoor je ook een klik.
De display geeft dan een T met punt aan en de temperatuur loopt op zoals het hoort.
Als de ketel eenmaal over geschakeld is, dan werkt de ketel de gehele dag zonder problemen.

Gisteren gebeurde er iets anders, mijn dochter tapte de eerste keer s'morgens koud water en de ketel begon vanzelf zijn voorraad op te wamen en de ketel heeft de hele dag probleemloos gewerkt.
Vandaag heb ik dit ook geprobeerd ,helaas zonder resultaat.

De verwarmings monteur heeft de doorstroom sensor al vervangen, dit heeft niet geholpen.
Onlangs is ook het expansievat vervangen (normale slijtage)
De ketel heeft in november een beurt gehad.

Nu is mijn vraag:
Hoe komt het dat de ketel niet direkt de eerste keer bij warm water vraag dit geeft?
Wat is hier aan te doen?
Als ik het glaasje fel zie branden is dit dan de gloeispiraal ?

Kan iemand mij hier mee helpen, de verwarmings monteur wist er ook geen antwoordt en is zijn hulptroepen ook aan het inschakelen.

met vriendelijke groet Piedie
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #2
Aangezien dat je installateur al bezig is, mag ik hieruit
opmaken dat je niets zelf gaat doen aan je ketel.

Gezien het feit dat de forumregels hier zeer duidelijk in
zijn, zal je geen antwoord mogen verwachten.....
Dit dien je dus met je installateur uit te "vechten"
 

Piedie

  • #3
Bedankt voor het snelle antwoordt , hier kan ik veel mee (niet dus)
Mijn monteur is er wel mee bezig maar komt er niet uit. Ik dacht dat we op de wereld waren om mekaar te helpen.....jammer
 

Freekcv

  • #4
Het gaat hier niet om het wel of niet helpen van elkaar, je stelt een vraag die volgens de forum regels niet beantwoord mag worden. Mijn advies voor je ketel: steek er geen geld meer in, dit word een bodemloze put.
 

Piedie

  • #5
Bedankt voor het antwoord. Ik wil toch weten wat de oorzaak is. Ik zoek dus nog even verder. Het keteltje heeft het de afgelopen 15 jaar best gedaan.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #6
Wat jammer is, is jouw reactie.
Toen je je account aan maakte, ben je akkoord gegaan met
de voorwaarden die bij dit forum horen.
Als ik je daar op wijs, om dat het overduidelijk is dat je
zelf niet gaat KLUSSEN (vandaar de naam van het forum), en ik
wijs je daar op een nette manier op.

Je bent niet alleen op de wereld, dus als ik jouw en jouw
installateur op weg help, dan komt er een volgende die ook
advies voor zijn installateur wilt, als je die dan weigert
dan wijzen ze naar dit topic, want bij hem mocht het wel,
en dan is het spreekwoordelijke "hek van de dam".

Als jouw monteur er niet uit komt, dan moet je je toch eens
afvragen of deze de juiste kennis in huis heeft voor jouw
toestel.
Persoonlijk zou ik dan ter plekke Agpo bellen voor advies
en niet weggaan......

Dat is mijn advies!!!
 

Neesje

Specialist Verwarming
  • #7
En daar ben ik het dus ook volledig mee eens.
Ik sleutel zelden aan ketels omdat ik andere dingen doe als CV monteur maar kom ook weleens een probleem tegen dat ik na een reparatie aan het leidingwerk of iets dergelijks een ketel niet aan de gang krijg of een storing geeft.
Ten eerste probeer ik zelf te denken, vervolgens kan ik een collega raadplegen en mocht dit geen oplossing opleveren bel ik de serviceafdeling van de ketelfabrikant.
Deze mensen zijn er juist om de installateur ter zijde te staan maar nooit laat ik een klant achter met een probleem.
 

Piedie

  • #8
Het is wel een beetje raar . Als ik in het verhaal het woordje monteur had weg gelaten en ik had er in vermeldt dat ik het zelf had gedaan.had ik hoogst waarschijnlijk wel antwoord gehad. Ik respecteer jullie antwoord ook wel. Ik laat het mijn monteur verder uitzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu