Nl-x
- #1
Help! Zit dit weekend zonder verwarming of warm water!
Vandaag schijdde mijn Agpo combiketel (Agpo econpact 3 225) er mee uit. Het ding gaf eerst fout A1.
Eerst probeerde ik de dingen die ik zelf kon checken. Druk van de CV te laag, dus bijgevuld. Sifon geleegd van wat prut. Maar het ding bleef A1 geven en borrelen.
Dus schakelde ik via de pech in huis verzekering er een vakman bij. Deze vakman wist het te wijte aan de interne sifon maar kon na veel tijd de sifon er niet uit krijgen omdat het schroefje achter wat andere dingen zat. Het kostte hem 2 uur om de bagger in de interne sifon door te prikken en te ontbaggeren (zonder de sifon er uit te krijgen). Dit ging gepaard met best wat vocht en licht geweld.
Na alles weer dicht te hebben gemaakt was fout A1 verholpen. Maar toen kregen we ineens fout F6... de ventilator. En dat is best gek omdat ten eerste dit niet eerder aan de orde was gekomen. Maar ten tweede omdat als je de stekker van de ketel er in doet, je het eerste minuut (code FHI) je het ding duidelijk ziet en hoort voorventileren. Pas daarna, wanneer er warmte wordt gevraagd, krijg je fout F6.
De vakman kan mij nu helaas niet verder helpen en ik zit iig tot maandag zonder warm water of een werkende cv. Volgens de vakman, die ik overigens niets heb zien meten, is de foutmelding het gevolg van dat het toetental wel niet zal overeenkomen met wat er wordt aangegeven om te behalen. Maar vind ik gek, want op moment van verschijnen van foutmelding draait de ventilator niet eens.
Maandag wil de vakman een collega het hele ding uit elkaar laten halen en schoon laten maken. En daarvoor zal hij ook een nieuwe pakking laten halen. Maar ik vraag mij af of de vakman niet met dat beetje geweld bij de sifon een kabel heeft losgekregen of dat hij vocht op de printplaat heeft laten komen.
Hebben jullie tips over wat ik in de tussentijd zelf kan checken? Anders wordt dit een behoorlijk koude weekend voor mij.
Vandaag schijdde mijn Agpo combiketel (Agpo econpact 3 225) er mee uit. Het ding gaf eerst fout A1.
Eerst probeerde ik de dingen die ik zelf kon checken. Druk van de CV te laag, dus bijgevuld. Sifon geleegd van wat prut. Maar het ding bleef A1 geven en borrelen.
Dus schakelde ik via de pech in huis verzekering er een vakman bij. Deze vakman wist het te wijte aan de interne sifon maar kon na veel tijd de sifon er niet uit krijgen omdat het schroefje achter wat andere dingen zat. Het kostte hem 2 uur om de bagger in de interne sifon door te prikken en te ontbaggeren (zonder de sifon er uit te krijgen). Dit ging gepaard met best wat vocht en licht geweld.
Na alles weer dicht te hebben gemaakt was fout A1 verholpen. Maar toen kregen we ineens fout F6... de ventilator. En dat is best gek omdat ten eerste dit niet eerder aan de orde was gekomen. Maar ten tweede omdat als je de stekker van de ketel er in doet, je het eerste minuut (code FHI) je het ding duidelijk ziet en hoort voorventileren. Pas daarna, wanneer er warmte wordt gevraagd, krijg je fout F6.
De vakman kan mij nu helaas niet verder helpen en ik zit iig tot maandag zonder warm water of een werkende cv. Volgens de vakman, die ik overigens niets heb zien meten, is de foutmelding het gevolg van dat het toetental wel niet zal overeenkomen met wat er wordt aangegeven om te behalen. Maar vind ik gek, want op moment van verschijnen van foutmelding draait de ventilator niet eens.
Maandag wil de vakman een collega het hele ding uit elkaar laten halen en schoon laten maken. En daarvoor zal hij ook een nieuwe pakking laten halen. Maar ik vraag mij af of de vakman niet met dat beetje geweld bij de sifon een kabel heeft losgekregen of dat hij vocht op de printplaat heeft laten komen.
Hebben jullie tips over wat ik in de tussentijd zelf kan checken? Anders wordt dit een behoorlijk koude weekend voor mij.